۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85493172
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

بهای ۷۵ هزار تُن خرید تضمینی گندم کشاورزان ایلامی پرداخت شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام گفت: تا کنون مطالبات مربوط به ۷۵ هزار تُن گندم خریداری شده از طریق بانک کشاورزی به کشاورزان این استان پرداخت شده است.

"اصغر باباخانی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون ‌فهرست‌بهای پرداخت مطالبات ۲۲۰ هزار تُن گندم خریداری شده از کشاورزان استان در سامانه سیفا ثبت و به بانک عامل کشاورزی تحویل داده شده است.

وی افزود: از فهرست‌بهای ۲۲۰ هزار تن گندم خریداری شده از کشاورزان استان که به بانک کشاورزی ارسال شده است، تاکنون بهای ۷۵ هزار تُن به گندمکاران استان پرداخت شده است.

باباخانی با بیان اینکه کرده پرداخت بهای ۱۴۵ هزار تُن گندم خریداری شده از کشاورزان در نوبت پرداخت است، ادامه داد: تاکنون برای خرید تضمینی ۷۵ هزار تُن گندم، مبلغ ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به حساب گندمکاران واریز شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام یادآور شد: مانده مطالبات کشاورزان برای فهرست‌بهای ارسالی به بانک کشاورزی بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم برای پرداخت مطالبات باقیمانده گندمکاران استان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، در سال زراعی جاری ۶۵ هزار هکتار از اراضی آبی و ۹۲ هزار هکتار از اراضی دیم استان به زیر کشت گندم معمولی و دوروم رفته است.

پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ میزان ۴۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی است.

تقویم سال زراعی و سال آبی از اول مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد محاسبه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha