فرماندار: ۴۶۰ واحد مسکونی در سیل اخیر مشهد خسارت دیدند

مشهد-ایرنا- فرماندار مشهد گفت: بیش از ۴۶۰ واحد مسکونی در مشهد بر اثر سیلاب ناشی از بارندگی شدید و بی‌سابقه اردیبهشت ماه امسال دچار خسارت شدند.

به گزارش ایرنا، محسن داوری روز چهارشنبه در سومین نشست شورای اداری استان خراسان رضوی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای امدادرسانی در سیلاب مشهد افزود: با تلاشهای جهادی رفع مشکل در کوتاهترین زمان به نتیجه رسید ولی برخی از مناطق دچار مشکلات بیشتری شده بودند.

وی ادامه داد: در روز وقوع سیل ۶۹ خانواده در زائر شهر آستان قدس رضوی اسکان موقت داده شدند، همچنین مقرر شد مبلغ یک میلیارد ریال وام قرض الحسنه در اختیار ۲۰۰ خانواده که امکان سکونت موقت به دلیل آب گرفتگی و نیاز به تعمیرات واحد مسکونی نداشتند، قرار گیرد که از دیروز امکان دریافت حواله وام آنها بدون داشتن ضامن و با دریافت سفته فراهم شد.

فرماندار مشهد بیان کرد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته تا مبلغ ۹۵۰ میلیون ریال توسط بیمه برای پرداخت خسارت به خانه‌های ثبت شده در سامانه پرداخت می شود.

شناسایی ۲۰۰ خودروی خسارت دیده بر اثر سیل

داوری گفت: در این سیل ۲۵۰ خودرو خسارت دیده توسط کارشناسان بیمه شناسایی شدند و پس از ارزیابی صورت گرفته تا ۵۰۰ میلیون ریال خسارت بلاعوض به صاحبان آن پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین خودروهایی که خسارت بیشتری دیده اند یک میلیارد ریال وام قرض الحسنه دریافت می‌کنند، از سوی دیگر به خودروهایی که وسیله اشتغال همشهریان بود مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت می‌شود.

فرماندار مشهد اظهار کرد: در این سیل ۳۸ واحد صنفی و تجاری دچار خسارت شدند که تا سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه به آن‌ها داده می‌شود.

وی افزود: با کمال تاسف ۶ نفر بر اثر سیل اخیر در شهرستان مشهد فوت کردند که بر اساس دستور استاندار خراسان رضوی به خانواده این افراد و بعد از انحصار وراثت یک میلیارد ریال وام بلاعوض اعطا می‌شود.

سامانه بارشی که اواخر اردیبهشت ماه امسال همراه با رعد و برق و صاعقه، بارش تگرگ توام با وزش باد شدید و آبگرفتگی، رواناب و سیلاب در شمال شرق خراسان رضوی فعال شد منجر به ایراد خسارت و جان باختن ۱۰ نفر در شهرستان‌های مشهد و فریمان شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha