۱۱ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۱
کد خبرنگار: 910
کد خبر: 85494429
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت انگور یاقوتی از تاکستان های  قصرشیرین آغاز شد

قصرشیرین - ایرنا - برداشت انگور یاقوتی از سطح یک هزار و ۴۰۰ هکتار از تاکستان‌های بارور شهرستان قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین روز جمعه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام آغاز برداشت انگور یاقوتی از تاکستان های شهرستان به عنوان نخستین نوبرانه کشور گفت: قصرشیرین یک هزار و ۶۰۰ هکتار باغ انگور دارد که از این میزان یک هزار و ۴۰۰ هکتار بارور و ۲۰۰ هکتار غیربارور است.

جبار خدامرادی افزود: پیش بینی می‌شود با میانگین عملکرد هفت تن در هکتار، ۹ هزار و ۸۰۰ تن انگور از تاکستان های شهرستان قصرشیرین برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته به دلیل سرعت وزش باد و شدت بارندگی ۱۰ درصد کاهش تولید داریم.

او با یادآوری نوبرانه بودن انگور یاقوتی تولیدی شهرستان قصرشیرین در این فصل از سال گفت: به همین دلیل ۷۰ درصد محصول تولیدی به تهران و بقیه در بازار داخلی استان کرمانشاه عرضه می رسد.

مدیر جهاد کشاورزی قصر شیرین میانگین قیمت هرکیلوگرم انگور یاقوتی قصرشیرین را ۸۰۰ هزار ریال و مجموع درآمد حاصل از تولید این محصول در سطح شهرستان را هفت هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

خدامرادی ادامه داد: ۸۰ درصد تاکستان های انگور قصرشیرین از ارقام رد، فلم، پرلت و عسگری است که هم اکنون برداشت نوبرانه انگور یاقوتی از بخش سومار و دهستان نصرآباد بخش مرکزی در حال انجام است و کار برداشت محصول تا اواخر تیرماه ادامه دارد.

وی اظهار کرد: انگور یاقوتی تولیدی قصرشیرین از مرغوبترین انواع آن و نوبرانه در سطح کشور است که درآمد بالای آن از دلایل اصلی ایجاد انگیزه و رغبت مضاعف کشاورزان برای احداث باغ‌های انگور در این منطقه مرزی گرمسیری عنوان کرد.

وی بیان کرد: پارسال پنج هزار و ۶۰۰ اصله نهال انگور یاقوتی رایگان بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد که امسال نیز افزایش سطح باغات انگور را تا ۵۰ هکتار خواهیم داشت و به متقاضیان در قالب نهاده ها تسهیلات اعطا خواهد شد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت، ۳۱ هزار هکتار باغ و زمین کشاورزی دارد که از این میزان حدود چهار هزار هکتار آن باغ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha