۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۶
کد خبر: 85494586
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رویداد استارتاپی موسوم به «صنعت چهار» در کرمان برگزار شد

کرمان - ایرنا - رویداد استارتاپی صنعت چهار، با حضور جمعی از مسئولان و فعالان و پژوهشگران و صنایع دانش بنیان امروز پنجشنبه در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این رویداد یک روزه در حوزه انقلاب صنعتی چهارم یعنی حوزه فناوری‌های دیجیتال و تکنولوژی هوشمند قرار می‌گیرد که مرزهای بین حوزه های زیستی، فیزیک و دیجیتالی را کمرنگ می کند.

حمایت از ایده های برتر رویداد استارتاپی صنعت چهار کرمان

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان در حاشیه این رویداد به خبرنگار ایرنا گفت: سازمان صنایع کوچک وزارت صمت، فن بازارهای منطقه ای را به شرکت های استانی واگذار کرده است که این رویداد استارتاپی را امروز در چارچوب فن بازار و در منطقه جنوب شرق برگزار کردیم.

حسین میجانی افزود: تاکنون ۲ رویداد استارتاپی در حوزه فن بازار برگزار کردیم که نخستین آن سال گذشته برای آفت سوسک سرخرطومی محصول خرما بود و سرمایه گذار روی ایده هایی در حال کار است.

وی بیان کرد: در مورد مسائل آب نیز سال قبل استارتاپی برگزار شد تا سختی آب برای استفاده در بخش کشاورزی به حداقل برسد که این ایده در فضای سبز شرکت شهرک های صنعتی کرمان اتفاق افتاده و این فضای سبز با پساب شهری در حال آبیاری است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان خاطر نشان کرد: رویداد استارتاپی امروز با هدف اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی استفاده از انقلاب صنعت چهار در شهرک ها و صنایع کوچک استان برگزار شد.

وی تاکید کرد: حتما از ایده‌های برتر این رویداد حمایت می کنیم و حتی یکی از ایده ها مورد پسند یکی از صنایع استان کرمان قرار گرفته است که به احتمال زیاد به سرمایه گذاری برسد.

ثبت ۳۵ ایده در دبیرخانه رویداد صنعت چهار کرمان

دبیر اجرایی رویداد استارتاپی صنعت چهار کرمان نیز گفت: این رویداد برای نخستین مرتبه در کرمان و برای شناسایی چالش های حوزه های صنعت انقلاب چهارم برگزار می شود.

هادی امیری اظهار کرد: هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، اینترنت اشیا، رایانش ابری، دوقلوهای دیجیتال و مواردی از این دست از فرصت های انقلاب چهارم است و دنیا به این سمت می رود و ما اگر نتوانیم خودمان را به دنیا برسانیم و مطابق با این محورها حرکت نکنیم از این انقلاب عقب می افتیم.

وی با اشاره به استقبال خوب از فراخوان این رویداد افزود: ۳۵ ایده از استان کرمان و ۶ استان دیگر کشور به دبیرخانه رویداد استارتاپی رسید.

دبیر اجرایی رویداد استارتاپی صنعت چهار کرمان خاطر نشان کرد: در پیش‌داوری اولیه ۱۲ ایده برای ارائه انتخاب شد که ۹ ایده به صورت حضوری و سه ایده آنلاین در رویداد شرکت کردند.

وی ادامه داد: پس از ارائه ایده ها و داوری در خاتمه، سه ایده به عنوان ایده برتر و ۲ ایده هم شایسته تقدیر انتخاب می شوند که به آنها تندیس، لوح و جوایز نقدی اهدا شد.

امیری با بیان اینکه ایده های برتر حمایت می شوند اضافه کرد: از تمامی صنایع بزرگ استان کرمان نمایندگانی در رویداد استارتاپی صنعت چهار حضور دارند و قرار است از ایده ها حمایت و سرمایه گذاری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha