قائم مقام وزیر صمت: تلاش دولت تثبیت قیمت ها و فراوانی کالا در بازار است

یزد _ ایرنا _ قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: تمام تلاش دولت در ستاد تنظیم بازار، وفور کالا، تثبیت قیمت ها و کاهش قیمت برخی کالاهاست.

به گزارش ایرنا "سید مهدی فرحی" روز پنجشنبه در کارگروه تنظیم بازار استان یزد افزود: سعی بر این است که در تمام نقاط کشور کالای مورد نیاز مردم تامین شود و قیمت کالا هم تا جایی که امکان دارد به تولیدکننده لطمه وارد نکند و ثابت نگه داشته شود.

وی اظهار کرد : زنجیره بازرگانی یک‌ پروسه طولانی است و به مؤلفه‌های متعددی بستگی دارد و اگر هرکدام از این مؤلفه‌ها به درستی انجام نشود به کشور ضربه وارد می شود.

فرحی خاطرنشان کرد: در تمام دنیا فاصله تولید تا سفره مردم ۱۸ درصد هزینه دارد اما در کشور ایران این عدد حدود ۴۵ درصد است.

قائم مقام وزیر صمت تصریح کرد: برای برخی کالاها به دنبال تغییر روش توزیع هستیم که در نخستین اقدام در زمینه لاستیک صورت گرفته که به‌صورت آزمایشی در یکی از استان‌های کشور در حال اجراست.

فرحی خاطرنشان کرد :در استان یزد در زمینه توزیع، قیمت‌گذاری، نظارت و بازرسی کالاها اقدامات مطلوبی انجام شده است که باید از این تجربیات در سطح کلان و برای اداره کشور استفاده شود.

وی با اشاره به استفاده از ابزارهای روز دنیا در جهت رصد و کنترل بازار به‌صورت دقیق افزود:استان با بهره گیری از این ابزارها توانست تورم را کنترل کند.

قائم مقام وزیر صمت همچنین از واحد صنعتی معدنی چادرملو اردکان بازدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha