بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید توسط طلاب و دانشجویان خارجی در قم برگزار شد

قم - ایرنا - مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» و تجلیل از اقدامات خستگی‌ناپذیر رئیس‌جمهور شهید و همراهان پنجشنبه شب با حضور طلاب غیر ایرانی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین بزرگداشت شهدای خدمت به همراه محفل شعر و عزاداری با حضور پرشور طلاب و دانشجویان غیرایرانی در مجتمع آموزشی امام خمینی «ره» جامعه المصطفی در قم برگزار شد.

روحیه خدمت صادقه آیت‌الله رئیسی مثال زدنی شده است

بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید توسط طلاب و دانشجویان خارجی در قم برگزار شد

دبیرکل مجمع جهانی اهلیت «ع» در بخشی از این مراسم، خستگی‌ناپذیری را از ویژگی‌های مهم شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی توصیف کرد و گفت: حضور ذهن و تحلیل صحیح از مسائل داخلی و بین‌المللی از شاخصه‌های رئیس‌جمهور شهید بود.

آیت‌الله رضا رمضانی افزود: رئیس‌جمهور شهید فردی بود که مباحث و چالش‌های جامعه را تا رسیدن به یک نقطه مطلوب دنبال می‌کرد و خستگی را به خود راه نمی‌داد.

وی اضافه کرد: آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی همواره امید را به جامعه تزریق می‌کرد و هرگز از واژگانی که می‌توانست حمل بر ناامیدی یا بحران باشد، استفاده نمی کرد.

بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید توسط طلاب و دانشجویان خارجی در قم برگزار شد

آیت‌الله رمضانی با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: امیدواریم در این انتخابات رئیس‌جمهوری منتخب مردم شود که بتواند با دارا بودن روحیه آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی همانند اخلاص، خستگی‌ناپذیری و امید آفرینی قطار انقلاب را به افق‌های ترسیم شده، برساند.

شهادت آیت‌الله رئیسی افق‌های جدیدی گشود

بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید توسط طلاب و دانشجویان خارجی در قم برگزار شد

رییس جامعه المصطفی نیز در ادامه عنوان کرد: شهادت آیت‌الله رئیسی برای امت اسلام و نظام ما حادثه بزرگ و تلخی بود اما باور داریم به حکمت الهی و به برکت خون شهیدان، افق‌های روشنی را برای ملت ما گشوده است.

حجت‌الاسلام علی عباسی ادامه داد: انقلاب اسلامی در گام دوم خود وارد مرحله جدیدی برای ساخت تمدن نوین اسلامی شده و در این بین خون این شهید می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی تشییع‌ و مراسم‌های بزرگداشت باشکوه آیت‌الله رئیسی در نقاط مختلف کشور را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: داغ رئیس‌جمهور شهید در عرصه بین‌المللی و در بین ملت‌های جهان تاثیرات عمیقی بر جا گذاشت.

بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید توسط طلاب و دانشجویان خارجی در قم برگزار شد

بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رییسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد که در این حادثه رییس جمهور و همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha