۱۱ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85495003
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۲ میلیون اصله نهال در خراسان شمالی تولید شد

۱۱ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۹
کد خبر: 85495003
حدود ۲ میلیون اصله نهال در خراسان شمالی تولید شد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: یک میلیون و ۸۲۰ هزار اصله نهال در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ( از ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲) تاکنون در استان تولید شد.

شهرام عسگری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۸۲۵ هزار اصله از این تعداد نهال در سطح چهار هزار و ۹۰۰ هکتار کاشت شد.

وی افزود: تعهد استان خراسان شمالی در طرح کاشت یک میلیارد درخت طی چهارسال، ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال است که سهم استان کاشت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار اصله نهال در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بود.

رییس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اضافه کرد: نهال‌های مورد نیاز مردم با توجه به نیاز و اقلیم این استان در قسمت های مختلف کاشت و توزیع شد و آموزش و فرهنگ سازی برای این طرح انجام شده است.

وی ادامه داد: کاشت این میزان نهال باید در ۱۲ محور زراعت چوب، افزایش پوشش بیابان، راه های مواصلاتی، توسعه جنگل، فضای سبز شهری، معادن و غیره کاشت و تولید نهال در چهار محور زراعت چوب، توسعه جنگل و غنی سازی، افزایش پوشش گیاهی جنگلی و مرتعی و جنگل کاری گونه های درختی انجام می شود.

عسگری گفت: در فاز نخست با همکاری هلال احمر، بسیج سازندگی، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، حوزه علمیه، همیاران طبیعت، شهرداری و دهیاری اصله نهال ها در نهالستان های دولتی و خصوصی کاشت شد.

وی افزود: همچنین در این مدت بذرکاری در سطح یک میلیون و ۳۹۰ هزار گونه انجام شد.

به گزارش ایرنا، پویش "کاشت یک میلیارد درخت" از سال گذشته در سراسر کشور آغاز شده است؛ این پویش یک طرح چهارساله است که در جریان آن سالانه ۲۵۰ میلیون نهال تولید و با همکاری مردم در نقاط مورد نظر کاشته می شود.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.خراسان شمالی ذخیره گاه ژنتیک انواع گیاهان و درختان جنگلی است و ۲۵ هزار هکتار از جنگل های این استان هیرکانی و بقیه ایرانی تورانی است که گونه های ارس، افرا، زالزالک و کرکو را در خود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha