ادیب: امام در عرصه سیاست خارجی بنیانگذار سیاست نه شرقی و نه غربی بود
مراسم یادبود رحلت امام خمینی(ره)، خرداد ۱۴۰۳، سفارت ایران در تفلیس، گرجستان

تهران- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان گفت: امام در عرصه سیاست داخلی بنیانگذار نهاد جمهوری اسلامی و در عرصه سیاست خارجی بنیانگذار نهاد نرم سیاست مستقل  نه شرقی نه غربی بود.

به گزارش سیاست خارجی ایرنا، محمود ادیب سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان، در مراسم یادبود رحلت بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) که روز جمعه در سالن اجتماعات سفارت ایران در تفلیس پایتخت گرجستان برگزار شد، به ویژگی های شخصیتی امام خمینی (ره) و بطور خاص دو ویژگی خدمت به مردم و تاکید ایشان بر سیاست خارجی، استقلال ملی، منطقه ای و جهانی و فلسطین پرداخت.


ادیب با اشاره به سیره و مکتب امام خمینی(ره) افزود:امام در عرصه سیاست داخلی بنیانگذار نهاد جمهوری اسلامی و در عرصه سیاست خارجی بنیانگذار نهاد نرم سیاست مستقل نه شرقی نه غربی بود.
وی خاطرنشان کرد: مفهوم استقلال در عرصه بین المللی اینکه ایشان بنیانگذار مقاومت بود و این مقاومت امروز ثمرات و آثار و قدرتش به عینه برای همه مشهود است که بیش از هفت ماه صهیونیست ها که به پیشرفته ترین سلاح های موجود در دنیا مجهز هستند را درمانده کنند.


ادیب با اشاره به جنایات اخیر صهیونیست ها گفت :امروز مردم مظلوم مقتدر غزه سربلند ایستادند و صهیونیست ها شکست خورده و منفورتر از گذشته اند، در عرصه سیاسی خیلی از کشورها رابطه شان را با رژیم صهیونیستی قطع کردند، در عرصه حقوقی آفریقای جنوبی جریانی را در دادگاه بین اللمللی لاهه علیه صهیونیست ها به راه انداخت و آنها در واقع متهم به نسل کشی و جنایت جنگی شدند به همین ترتیب دادستان دیوان کیفری بین المللی نیز درخواست دستگیری نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی و قصاب سرزمین های مقدس را صادر کرد.


در ادامه این مراسم یادبود که با حضور تنی چند از صاحب نظران و ایران شناسان گرجستانی برگزار شد، خانم مایا کاپانادزه، ایران شناس اهل کشور گرجستان طی سخنانی به ابعاد بین المللی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: با وجود گذشت ۴۵ سال از انقلاب اسلامی ایران، هنوز جهان بینی امام خمینی (ره) از اهمیت بسیاری برخوردار است.
کاپانادزه با تاکید بر آنکه امام تأثیر زیادی بر روندهای سیاسی جاری در جهان، به خصوص جهان اسلامی داشت، افزود: با رحلت او نه تنها ایران، بلکه جهان مردی را از دست داد که برای صلح جنگید.


در این جلسه، همچنین بشر محمداو، معاون آموزشی دانشگاه المصطفی در گرجستان نیز طی سخنانی اظهار داشت :امام خمینی با ارائه تعریف نوینی از واژه مستضعف و مستضعفین، نقش حقیقی مستضعفین به عنوان وارثان زمین را به جهانیان فهماند.


وی ارزش یافتن مستضعفین و بالفعل شدن استعداد آنان را ارمغان آورد.


دکتر فارض رجب او مدیر مرکز پژوهش های اسلامی تفلیس به عنوان سخنران پایانی این مراسم به تقسیم بندی گروه های سیاسی در تفسیر امام در سوره حمد پرداخت و اظهار داشت : گروه اول صراط مستقیمی ها هستند که هم حقیقت را شناخته اند و هم پذیرفته اند، گرو دوم مغضوبین علیهم هستند که خداوند بر آنان غضب کرده. اینها حقیقت را شناخته ولی قبول ندارند. مصداق بارز این گروه امروزه استکبار است، گروه سوم ضآلین گمراهان هستند حقیقیت را نمی شناسد و راه خود را دنبال می کنند.


لازم به ذکر است، در این مراسم همچنین ویدیویی از پیام اخیر مقام معظم رهبری به دانشجویان دانشگاه های آمریکا در خصوص حمایت آنها از مقاومت فلسطین پخش شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha