دامپزشکی کرمانشاه ۱۱ واحد متخلف را به تعزیرات حکومتی معرفی کرد

کرمانشاه - ایرنا - معاون شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای کیفیت گوشت قرمز در این شهرستان، پرونده ۱۱ واحد متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی به اداره تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شد.

نگین کرمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای ارتقای سلامت و بهداشت عمومی شهروندان، از ابتدای سال ۱۴۰۳ طرح افزایش کیفیت گوشت های عرضه شده در قصابی ها، رستوران ها و کبابی ها با همکاری اداره تعزیرات حکومتی استان آغاز شده که در این راستا با بازدیدهای دوره ای در قالب تیم مشترک از این واحدها اقدامات ویژه ای صورت گرفته است.

وی با بیان این که از ابتدای شروع طرح بیش از ۱۴۰ واحد عرضه ( قصابی، رستوران ) مورد بررسی و بازرسی قرار گرفته است یادآور شد: از این تعداد نمونه های اخذ شده از ۱۱ واحد به دلیل عدم انطباق با موازین بهداشتی جهت برخورد قضایی به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

معاون شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه تاکید کرد: اجرای این طرح با توجه به شروع فصل گرما و خطر شیوع بیماری های مسری با جدیت بیشتری در سطح شهرستان پیگیری خواهد شد و واحدهای عرضه فرآورده خام دامی که موازین بهداشتی را رعایت نکنند در صورت مشاهده تخلف علاوه بر تعطیلی واحد متخلف، پرونده قضایی به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی برای این افراد تشکیل می شود.

کرمی ادامه داد: متاسفانه در نمونه برداری های انجام شده در برخی موارد علاوه بر بالا بودن بار میکروبی نمونه ها شاهد اختلاط بافت همبند و سنگدان در گوشت های چرخ شده بودیم که لزوم همکاری سایر دستگاه ها به خصوص دادسرا و تعزیرات حکومتی را جهت صدور احکام بازدارنده نمایان می کند.

وی افزود: بهترین روش برای تهیه گوشت چرخ کرده سالم مراجعه به قصابی معتبر دارای مجوز، تهیه گوشت و چرخ کردن آن در حضور مشتری است زیرا با این کار اطمینان کامل از سلامت گوشت و نداشتن مواد افزودنی یا نگهدارنده حاصل می شود.

معاون شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه در صورت نیاز می‌توان این نوع گوشت را به صورت آماده و بسته‌بندی شده از فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده نیز تهیه کرد گفت: با توجه به شروع فصل گرما و خطر شیوع تب کریمه کنگو رعایت اصول بهداشتی و استفاده از وسایل حفاظت فردی (ماسک، دستکش، عینک...) در زمان ذبح دام و گذراندن ۲۴ ساعت دوره پیش سرد برای لاشه دام های ذبح شده قبل از مصرف الزامی است.

کرمی با اشاره به اهمیت سمپاشی جایگاه و بدن دام ها به صورت دوره ای برای جلوگیری از شیوع این بیماری تاکید کرد: شهروندان گوشت مورد نیاز خود را حتما از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی تهیه و از خرید گوشت های کشتار غیرمجاز جدا خودداری کرده و هرگونه گزارش، پیشنهاد و انتقاد خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ یا پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با ما در میان بگذارند.

به گزارش ایرنا، عرضه گوشت نامرغوب به صورت چرخ کرده یکی از رایج‌ترین و شایع‌ترین روش‌های فروش گوشت نامرغوب به شمار می‌رود و برخی واحدهای قصابی اقدام به چرخ کردن گوشت و سایر اجزای لاشه دام می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha