۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85495833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تندیس بهترین کارگردانی جشنواره فیلم اقوام ایرانی به کارگردان خوزستانی رسید

اهواز - ایرنا - مرتضی مطوری، کارگردان خوزستانی، تندیس بهترین کارگردانی جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را از آن خود کرد.

به گزارش ایرنا این کارگردان خوزستانی با مستند "آب سوخته" در نخستین دوره از جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی حضور یافت که موفق به کسب تندیس بهترین کارگردانی شد؛ "آب سوخته" مستندی ۳۲ دقیقه‌ای است که به وضعیت تالاب هورالعظیم می‌پردازد و خطر خشک شدن آن را هشدار می‌دهد.

مرتضی مطوری، تهیه‌کنندگی و کارگردانی، سعدی راضی‌هویزه و کاوه اقدام دوست، تصویربرداری، علی‌رضا حاجی‌پور، تدوین، سعید عشمیدیان‌نژاد، صدابرداری، سعید نگراوی، گویندگی متن، امین طرفی جلالی، امور فنی صدا و زیرنویس این مستند را بر عهده داشتند.

کارگردان این مستند محیط زیستی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این مستند تولید شده در شبکه خوزستان است افزود: "آب سوخته" به سرگذشت تالاب هورالعظیم با نگاه قوم شناسی و محیط زیست می‌پردازد.

به گفته مطوری این مستند در تالاب هورالعظیم و در مرز ایران و عراق فیلمبرداری شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تالاب هورالعظیم یک تالاب بین‌المللی و مشترک میان ایران و عراق است تاثیر فرهنگی زیادی در مردم آن منطقه داشته و موجب شده علاوه بر رونق کشاورزی، دامداری و صنایع دستی، مراوداتی میان مردم و اقوام ساکن در هورالعظیم میان ۲ کشور شکل بگیرد.

این کارگردان با اشاره به آسیب‌هایی که طی دهه‌های متمادی به این تالاب بزرگ وارد شده است تصریح کرد: هورالعظیم همیشه مامنی امن برای انسان‌ها و حیوانات بوده اما رمقی برایش نمانده است.

این مستند پیش از این در جشنواره بین المللی فیلم وارش برگزیده شده بود.

مرتضی مطوری متولد ۱۳۵۱ در خرمشهر و تحصیلاتش در حوزه تئاتر با گرایش بازیگری است. مطوری در کارنامه هنری خود چندین مستند همچون "القهوه"، "روایت صادق"، "گوزن زد ایرانی"، "فوران" و... را داراست ۲ فیلم سینمایی بلند او به نام‌های"ماه و مه" و "مرغ دریایی" را از شبکه‌های سراسری پخش شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha