۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85495945
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

ماموریت ناو هواپیمابر آیزنهاور در خاورمیانه تمدید شد

تهران- ایرنا- خبرگزاری آسوشیتدپرس به‌ نقل از منابع آگاه خبر از تمدید یک ماهه ماموریت گروه هواپیمابر آیزنهاور در منطقه خاورمیانه داد.

به گزارش ایرنا، آسوشیتدپرس دیشب (۱۱ خرداد) به نقل از مقام های آمریکایی نوشت که گروه هواپیمابر آیزنهاور که ماه هاست به بهانه محافظت از کشتی های نظامی و تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن، حملات سنگینی را علیه نیروهای یمنی انجام داده، دستکم یک ماه دیگر در منطقه باقی خواهد ماند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، هفته پیش و برای دومین بار دستور تمدید ماموریت چهار کشتی جنگی را امضا کرد. این گروه رزمی شامل ناو هواپیمابر دوایت دی. آیزنهاور (USS Dwight D. Eisenhower)، رزمناو یو اس اس فیلیپین سی (USS Philippine Sea) و دو ناوشکن یو اس اس گریولی (USS Gravely) و یو اس اس میسون (USS Mason) می شود. حدود شش هزار ملوان در این شناورها مشغول به خدمت هستند.

به نوشته این رسانه آمریکایی، این تصمیم به این معنی است که ملوانان و کادر هوایی هواپیمابر مذکور تا اواسط تابستان در آمریکا نخواهند بود. مقام های آمریکایی از ارائه تاریخ دقیق بازگشت این کشتی ها خودداری کردند.

در حالی که مدت ماموریت ناوهای هواپیمابر به صورت معمول هفت ماه به طول می انجامد، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) مدت‌هاست با ادعای حفظ امنیت بین‌المللی و حضور یک عامل بازدارنده در برابر ایران، خواهان تداوم حضور آیزنهاور و کشتی های همراه آن در منطقه شده است.

نیروهای مسلح یمن دیروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که در جریان عملیات مشترک یگان‌های موشکی و نیروی دریایی این کشور به ناو هواپیمابر «آیزنهاور» حمله کردند.

پیشتر و در جریان حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به ساختمان رادیو شهرستان «الحوک» در غرب استان الحدیده و بندر الصلیف در شمال این استان ۱۴ نفر به شهادت رسیدند.

بنا به گزارش منابع یمنی، در این بمباران بیش از ۳۰ نفر نیز زخمی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha