شمار آموزشگاه‌های آزاد مهارتی در خراسان رضوی ۲ برابر شد

مشهد-ایرنا- مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: تاسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای (مهارتی) در این استان، رشد ۲ برابری از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون نسبت به سال‌های قبل داشته است.

امیر دایی صراف روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم هزار و ۷۰۰ فقره پروانه تاسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان خراسان رضوی صادر شده است که رشد ۲ برابری صدور پروانه تاسیس آموزشگاه را نسبت به سال های قبل داشته است.

وی بیان کرد: پیش از فعالیت دولت سیزدهم یک هزار و ۱۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان خراسان رضوی مجوز فعالیت داشت که با حذف امضاهای طلایی و تسهیل صدور مجوز رشد قابل توجهی یافت.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی ادامه داد: آموزشگاه‌های آزاد در توسعه مهارت های حرفه‌ای نقش بسیار مهمی دارند و همراهی و همکاری آنها در افزایش توان مهارتی در استان قابل توجه است.

به گفته وی، هم‌اکنون ۴۵ مرکز دولتی و ۲ هزار و ۸۰۰ آموزشگاه آزاد در زمینه آموزشهای فنی و حرفه ای در خراسان رضوی فعالیت دارند.

دایی صراف افزود: فرهنگ‌سازی در زمینه کار و مهارت در جامعه بسیار مهم است و برای این منظور همکاری و مشارکت رسانه‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: پارسال آموزش های فنی و حرفه ای ۱۰ میلیون و ۸۳۴ هزار نفر ساعت در بخش دولتی و ۲۴ میلیون و ۹۶۴ هزار نفر ساعت در بخش خصوصی (آزاد) ارائه شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: در این راستا سال گذشته ۱۸۷ هزار نفر معرفی به آزمون شدند و ۱۱۲ هزار نفر از این شمار در آزمون قبول و گواهینامه مهارتی دریافت کردند.

هم اکنون استان خراسان رضوی از نظر تعداد مراکز آموزش فنی و مهارتی دولتی و آزاد بعد از تهران رتبه دوم کشور را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha