رشته‌های فنی و مهارتی راه میانبری برای رسیدن به شغل و درآمد پایدار است

کرمانشاه- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به درصد پایین تعیین رشته دانش‌آموزان استان در رشته‌های فنی، مهارتی و هنرستانی گفت: با فرهنگ سازی و آموزش باید نگاه و نگرش خانواده‌های کرمانشاهی را نسبت به این رشته‌ها تغییر دهیم زیرا میانبرترین راه رسیدن به درآمد و شغل پایدار و تولید ثروت، انتخاب رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ علی شعبانی روز شنبه در جسله شورای آموزش و پرورش استان که در سرسرای شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ خواستار تقویت هنرستان ها با احداث و تجهیز آنها، بالا بردن اعتماد به نفس دانش آموزان و مربیان این رشته‌ها با تبلیغات مناسب در سطح استان شد.

وی بیان کرد: بنگاه های تولیدی و اقتصادی کشور بیشتر به افراد فنی و مهارتی نیاز دارند تا به چرخند نه مهندس؛ لذا بحث ایجاد مدارس فنی و حرفه ای در همجواری کارخانه ها یک طرح مهم برای پیشرفت استان است و در این تولیدی ها مشوق ها و مزیت هایی در نظر گرفته شود تا استقبال کنند.

شعبانی در ادامه خواستار آمایش سرزمینی و نیاز سنجی شهرستان های استان به هنرستان و مراکز فنی و مهارتی شد و گفت: برای هر شهرستان متناسب با زیست بوم و استعداد صنعتی، خدماتی و کشاورزی آنها بسته های آموزشی تدوین شود.

سهم ۱۵ درصدی اعتبارات عمرانی استان باید پیگیری شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مصوبه دولت و دستور شخص رییس جمهور شهید مبنی بر اختصاص ۱۵ درصد اعتبارات عمرانی استان ها و شهرستان ها به زیرساخت های آموزش و پرورش، خواستار تدوین طرحی شد که در قالب آن سرجمع این اعتبارات از استان برداشت شود تا بتوان با جمع آن پروژه ای و کاری را به اتمام رساند.

شعبانی بحث زیرساخت های آموزشی و ایجاد فضای آموزشی در استان را موضوع مهمی دانست و خواستار هم افزایی همه ارگان ها در کمک به آموزش و پرورش هر کدام در حوزه های مرتبط با خود شد.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۳ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، نزدیک به چهار هزار مدرسه دارد و حدود ۳۷۰ هزار نفر دانش آموز و ۲۶ هزار معلم در این مدارس مشغول تحصیل و فعالیت آموزشی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha