معاون استاندار خراسان رضوی: طرح‌های "یادگار ابراهیم" این استان فرا دولتی است

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت:با توجه به این که طرح های این استان بر اساس شبکه مسایل کشوری و استانی شناسایی شده است، لذا اجرا و بهره برداری این طرح ها با عنوان "یادگار ابراهیم" فرا دولتی و فرا استانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد خدایی روز شنبه و در نشستی خبری با اشاره به اینکه ۱۰۹ طرح برای افتتاح و یا آغاز بهره برداری برای دور دوم سفر ریاست جمهوری در ایام دهه کرامت و همزمان با میلاد امام رضا (ع) برنامه ریزی شده بود افزود: با شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین تاکید استاندار مبنی بر این که کار برای مردم نباید متوقف شود لذا این طرح ها با عنوان "یادگار ابراهیم" در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در دور اول سفر رییس جمهوری به استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸۳ مصوبه با اعتبار ۲۶۷ هزار میلیارد ریال به تصویب رسید و برای دور دوم سفر نیز ۱۰۹ طرح با اعتبار ۱۴۲ هزار و ۲۲۳ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آن برنامه‌ریزی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که بسیاری از این طرح ها به واسطه پیگیری رییس جمهور شهید به نتیجه رسید گفت: از این رو مقرر شد تا پیش از پایان دولت سیزدهم طرح هایی که آماده بهره برداری هستند برای رفع نیاز مردم در اختیار آنها قرار گیرد.

خدایی افزود: از ۱۰۹ طرح در نظر گرفته شده ۸۷ طرح آماده افتتاح و بهره برداری است و عملیات اجرایی ۲۲ طرح نیز به زودی آغاز خواهد شد همچنین برخی از طرح ها که در مراحل آخر کار خود است نیز در هفته دولت به بهره برداری خواهند رسید.

وی اضافه کرد: برخی از طرح ها همچون آزاد راه حرم تا حرم، شهر فرودگاهی مشهد و قطار سریع السیر تهران -مشهد به صورت مستقم فراهم کننده زیرساخت شرایط سهل و ایمن زیارت، برای مردم است و برخی دیگر نیز همچون تامین آب و برق شهر مشهد، تضمین کننده شرایط پایدار برای زیارت آحاد مردم به عنوان یک تکلیف در این استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: موضوع ایجاد قطار سریع السیر تهران-مشهد در چند ماه گذشته و توسط رییس جمهور شهید مورد تاکید دوباره قرار گرفته بود و این طرح به عنوان یکی از بزرگترین طرح های ساخت در کشور پس از انقلاب اسلامی دارای اهمیت است و فناوری به کار رفته در این طرح و همچنین شرایط مالی این طرح با سایر طرح ها متفاوت است و قرار بود آغاز به ساخت این طرح با حضور رییس جمهور فقید باشد که متاسفانه این شرایط فراهم نشد.

خدایی افزود: روز گذشته نیز مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم تغییر نام ایستگاه راه آهن مشهد به "ایستگاه راه آهن شهید رییسی مشهد" افزود: ۷۰درصد از قطارهای مسافربری برون شهری کشور در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد تردد دارند و از این نظر ایستگاه راه آهن مشهد به عنوان پرترددترین ایستگاه راه آهن کشور محسوب می‌شود و با راه اندازی قطار سریع السیر تحول بزرگی در حمل و نقل ریلی به سمت مشهد رخ خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که در روزهای آغازین دولت آینده و با توجه به مراحل انجام شده، این طرح مهم اقتصادی - فرهنگی به نتیجه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha