۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۰۰
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85496637
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیلاب سه هزار و ۶۳۵ میلیارد ریال به کشاورزی گناباد خسارت وارد کرد

گناباد-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: سیلاب و تگرگ دو ماهه ابتدای فصل بهار سالجاری در مجموع سه هزار و ۶۳۵ میلیارد ریال به افزون بر چهار هزار و ۴۲۵ هکتار زمینهای زراعی و باغی این شهرستان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا اسماعیل قربانی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اثر سیلاب های ابتدای سال به یک هزار و ۱۴۴ هکتار از زمین های کشاورزی شامل گندم و جو گناباد ۲۷۱ میلیارد ریال خسارت وارد شد.

وی تصریح کرد: بارش تگرگ و باران به ۲ هزار و ۵۲۶ هکتار از باغات پسته شهرستان، سه هزار و ۲۰۰ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال خسارت وارد کرده و پنج هکتار باغ های گناباد هم به طور کامل از بین رفته و متحمل ۶ میلیارد ریال خسارت شده است.

وی ادامه داد: این بارندگی ها همچنین در بخش تاسیسات زیر بنایی آب و خاک نیز به ۱۱ رشته قنات و یک چاه دامداری به میزان پنج میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال خسارت وارد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد با اشاره به اینکه تگرگ و سیلاب به بیش از ۴۵۰ هکتار از گندم و جو زارهای آماده برداشت شهرستان گناباد ۳۵ درصد خسارت وارد شده‌ است، افزود: در خوشبینانه ترین حالت بیش از ۵۰۰ تن از محصول تولیدی کشاورزان در این بخش از دست رفته است.

قربانی گفت: در اواخر اسفند ماه سال ۱۴۰۲ نیز ۹۸۸ هکتار باغات بادام و زردآلو مناطق کوهپایه‌ای شهرستان گناباد تحت تاثیر سرما و یخبندان قرار گرفت و افزون بر ۵۰ درصد باغات در مجموع متحمل ۳۳۶ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال خسارت شد.

وی افزود: بارش شدید باران و تگرگ و سیلاب ناشی از آن به ۲۴۰ هکتار مزارع گندم و جو شهرستان گناباد بیش از ۳۳۶ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال خسارت وارد کرد.

به گزارش ایرنا، بارش شدید باران و سیلاب ناشی از آن و تگرگ فروردین و اردیبهشت ماه سالجاری و اسفندماه سال قبل خسارتهایی به بخشهای کشاورزی و محورهای مواصلاتی بخشهای مرکزی و کاخک شهرستان گناباد وارد کرد.

گناباد با تولید سالانه ۲ هزار و ۲۰۶ تن تخم مرغ رتبه نخست، ۶۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر رتبه دوم، ۲ هزار و ۱۵۹ تن گوشت قرمز رتبه سوم و ۱۳ هزار و ۲۱۶ تن گوشت مرغ، رتبه چهاردهم خراسان رضوی را در بین ۳۳ شهرستان این استان دارد.

۱۴ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی گناباد با کشت و زرع بر روی ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، هزار و ۷۰۰ هکتار دیمزار و پرورش ۵۰۰ هزار راس دام، سالانه ۸۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.
مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

این شهرستان متشکل از ۲ بخش "مرکزی و کاخک" است و چهار شهر "گناباد، بیدخت، روشناوند و کاخک" و ۱۰۶ روستا دارد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha