فرماندار سرپل‌ذهاب: جرایم تسهیلات زلزله بخشیده شود
نمایی از ساخت و ساز در شهر زلزله‌زده سرپل‌ذهاب

قصرشیرین - ایرنا- فرماندار سرپل‌ذهاب با بیان اینکه مردم مناطق زلزله‌زده این شهرستان توان بازپرداخت تسهیلات را ندارند پیشنهاد کرد که جرایم این تسهیلات بخشیده شود و قسط‌بندی نیز به صورت مجدد انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صدرالله بابلی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری سرپل ذهاب با گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل و تسلیت شهادت سیدالشهدای خدمت و همراهان ایشان، بازپرداخت تسهیلات زلزله را یکی از مهمترین مشکلات مردم شهرستان سرپل ذهاب دانست و افزود: باتوجه به قول‌های مختلف مسوولان گذشته برای امهال وام ها و عدم انجام آن باز پرداخت تسهیلات به مشکل بزرگی تبدیل شده است و جرایم زیادی هم متوجه مردم است که توان پرداخت آن را ندارند.

وی پیشنهاد بخشیدن جرایم تسهیلات را مطرح کرد و با تاکید بر اینکه قسط بندی این تسهیلات نیز مجددا انجام شود، گفت: امیدواریم با این اقدام دریافت کنندگان تسهیلات بتوانند اقساط را بازپرداخت کنند و امیدواریم در سطح ملی این کار پیگیری شود.

فرماندار سرپل ذهاب در ادامه گفت: اعلام پایان بازسازی زلزله و حذف ردیف اعتباری این مورد، منجر به نیمه تمام ماندن ساختمان های اداری، آموزشی، ورزشی، فرهنگی و مذهبی این شهرستان شده و امیدواریم با تلاش و پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار کرمانشاه این مشکل نیز با تامین اعتبار لازم برطرف شود.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بیش از ۱۰۸ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

در این زلزله ۴۱ واحد اداری، آموزشی، فرهنگی، ورزشی و مساجد شهرستان سرپل ذهاب تخریب و بازسازی نشده و نیازمند اعتبار برای ساخت و ساز و تکمیل است.

او در ادامه سخنانش اضافه کرد: در خصوص مشکلات حوزه راه های شهرستان سرپل‌ذهاب پیگیری اخذ مجوز ماده ۲۳ جاده «میان میل» تا «تیله کوه» نیز اقدام های خوبی انجام شده که امیدواریم با تلاش و پیگیری مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه و استمرار آن تمام مشکلات حوزه راه شهرستان نیز برطرف شود.

بابلی همچنین به سامانه گرمسیری نیز اشاره کرد و گفت: طرح سامانه گرمسیری یک پروژه بی نظیر است که بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی با عنایت رهبر معظم انقلاب به آن اختصاص یافته و تاثیر آن بر کشاورزی منطقه مشهود است و باید بهره مندی زمین های جامانده از طرح انجام گیرد.

فرماندار سرپل ذهاب در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دولت سیزدهم خدمات خوبی در طول خدمت سه ساله خود انجام داده است، گفت: مسوولان موظف هستند که این خدمات و دستاوردها را به عنوان برکات و خدمات نظام جمهوری اسلامی به اطلاع مردم برسانند.

وی تصریح کرد: مردم در یازدهم اسفند سال گذشته حماسه بزرگی خلق کردند و بدون تردید در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز با حضور همیشگی خود حماسه سازی خواهند کرد.

بابلی اظهار کرد: ما باید بسترسازی کنیم و ضمن دعوت مردم به خلق حماسه، معیارهای مد نظر رهبر معظم انقلاب را برای انتخاب فرد اصلح اعلام کنیم.

فرماندار سرپل ذهاب در ادامه گفت: امام راحل برای کشور و ملت بزرگ ایران عزت و اقتدار و آزادی و استقلال به ارمغان آورد و ما باید ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) را برای نسل جوان تبیین کنیم.

بابلی اضافه کرد: انتظار داریم نماینده مردم در خانه ملت، پرتلاش و جهادی برای خدمت به مردم و رفع مشکلات منطقه اقدام نمایند.

وی ادامه داد: مدیر در نظام جمهوری اسلامی نباید منتظر تمام شدن ساعت کاری باشد از این رو مدیرانی که در شهرستان سکونت ندارند حتما محل سکونت خود را به شهرستان منتقل کنند.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، هشت دهستان و ۲۲۶ روستا دارد و دارای ۳۱۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha