۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85496904
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پیرگوشی از شایع‌ترین اختلالات شنوایی است

رشت - ایرنا - متخصص گوش، حلق و بینی و دبیر دومین کنگره ملی تازه‌های اختلالات شنوایی و تعادل گیلان گفت: پیرگوشی از شایع‌ترین اختلالات شنوایی است که با افزایش سن رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر شادمان نعمتی روز یکشنبه در نشست خبری برگزاری دومین کنگره ملی تازه‌های اختلالات شنوایی و تعادل گیلان اظهار کرد: پیرگوشی یکی از شایع‌ترین مشکلات در افراد مسن و سالخورده است و ۷۰ تا ۸۰ درصد افراد که سن آنان از حدی بالا رود، دچار آن می‌شوند.

وی با بیان اینکه ژنتیک نیز یکی از علت‌های کم شنوایی است اضافه کرد: در تمام کشورها از هزار تولد زنده ۲ تا سه نفر به دلیل ریزفاکتور ژنتیکی دچار مشکل شنوایی می‌شوند.

رئیس مرکز تحقیقات گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: اختلال شنوایی شغلی ناشی از شنوایی و مصرف دارویی از دیگر اختلالات شنوایی است و تمام این موارد موجب شده که نقص شنوایی شایع ترین نقص حسی به شمار رود.

وی با بیان اینکه اختلالات شنوایی از شایع‌ترین اختلال حسی است اظهار کرد: دومین کنگره تازه‌های اختلالات شنوایی و تعادل از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با همکاری جامعه نورواتولوژی ایران (منییر ایران) ۲۳ و ۲۴ خرداد در تالار مرکزی رشت برگزار می‌شود.

رئیس دانشکده پزشکی گیلان بیان کرد: منییر نوعی بیماری ناشی از گوش داخلی است که در آن بیمار احساس سرگیجه شدیدی کرده و می‌تواند علائم دیگری شامل وز وز گوش، کم شدن شنوایی، و سنگینی یا فشار در گوش را نشان دهد.

وی ادامه داد: تازه های تشخیصی (اودیولوژی و رادیولوژی)، ژنتیک و ژن تراپی در اختلالات شنوایی و تعادل، بیماری‌های داخلی، نورولوژیک و اختلالات شنوایی و تعادل، جراحی‌های نوین (سمعک‌های کاشتی، ابزارهای کاشتنی وستیبولر)، سل تراپی و افق‌های نوین درمانی، سالمندی و اختلالات شنوایی و تعادل، بازتوانی‌ها در اختلالات شنوایی و وستیبولر و تازه‌های بیماری منییر و رجیستری ملی منییر از محورهای این کنگره ملی است.

دکتر نعمتی اظهار کرد: کنگره ملی تازه‌های اختلالات شنوایی و تعادل با حداکثر امتیاز بازآموزی همراه با برگزاری کارگاه‌های جانبی، سمعک‌های کاشتنی، رجیستری بیماری ها و کارگاه تست‌های بالینی و پاراکلینیک سرگیجه برگزاری می‌شود.

وی به بیان اینکه این کنگره ویژه متخصصان گوش، حلق و بینی، نورولوژیست‌ها، شنوایی شناسان و پزشکان عمومی و خانواده است اضافه کرد: تاکنون ۲۰۰ نفر از ۲۵ دانشگاه علوم پزشکی برای شرکت در این کنگره ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه دومین کنگره ملی تازه‌های اختلالات شنوایی و تعادل ارسال شده که ۵۰ مقاله به صورت سخنرانی و پانل ارائه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha