تخصیص ۲۴ هزار میلیارد ریال برای ادامه طرح قطارشهری تبریز

تبریز- ایرنا- مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز گفت: ۲۴ هزار میلیارد ریال از محل بودجه امسال برای ساخت، تکمیل و بهره برداری از طرح قطار شهری در قالب انتشار اوراق مشارکت اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا،به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، «یعقوب وحیدکیا» روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی تبریز افزود: با تصویب لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تجویز انتشار اوراق مشارکت از محل بودجه سال ۱۴۰۳ برای احداث، تکمیل و بهره برداری از طرح قطارشهری در شورای اسلامی این شهر، ۱۰ کیلومتر از فاز اول خط۲ قطارشهری تبریز در خرداد سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: اجرا و تکمیل خط۲ قطارشهری تبریز نیازمند حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است و فاینانس خارجی حدود ۴۲۰ میلیون دلاری این طرح نیز تا پایان سال محقق می‌شود.

وحیدکیا، ادامه داد: با تامین اعتبار لازم برای اجرای و تکمیل این طرح از محل انتشار اوراق مشارکت بودجه سال جاری شهرداری تبریز و فاینانس خارجی، روند اجرای خط۲ قطار شهری با سرعت بیشتری انجام می شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: بخشی از اوراق مشارکت دولتی در سطح کلان کشور به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد که عمده آن ها مربوط به ساخت، تکمیل و بهره برداری از قطار شهری شهرها است.

«علی نوای باغبان» افزود: برای انتشار اوراق بانک مرکزی این طرح نیاز به مصوبه شورای اسلامی کلانشهر تبریز است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد اصل و فرع این اوراق مشارکت با دولت است، اظهار کرد: اوراق در دسترس بوده و تامین آن آسان است و مزایای آن نسبت به وام بانکی بیشتر است.

به گزارش ایرنا، قطارشهری تبریز در پنج خط (چهار خط اصلی و یک خط حومه‌ای) به طول کلی ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌ و خط یک در حال خدمات دهی است.

اجرای خط ۲ قطارشهری تبریز از سال ۹۰ آغاز شده و از سوی قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرا است و بر اساس پیش بینی کارشناسان سازمان قطارشهری تبریز، فاز اول این خط و پنج ایستگاه آن تا ۲ سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha