۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85497285
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکیل بیش از یک هزار پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تشکیل یک هزار و ۳۰۵ فقره پرونده در زمینه تخلف‌های صورت گرفته از سوی واحدهای صنفی این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف شهباززاده روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: پرونده‌های مورد اشاره با توجه به احراز تخلف‌هایی مانند احتکار، عرضه خارج از شبکه، قاچاق کالا، گران‌فروشی، کم‌فروشی و صادر نکردن فاکتور از سوی واحدهای صنفی فعال در استان اردبیل از ابتدای سال جاری تاکنون تشکیل شده است.

وی با اشاره به انجام پنج هزار و ۶۹ مورد بازرسی از واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی استان اردبیل در این مدت افزود: ارزش پرونده‌های تشکیل شده مربوط تخلف‌های صنفی حدود ۸۳ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال است که برای رسیدگی و صدور رای به تعزیرات حکومتی فرستاده شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: کارشناسان و بازرسان این اداره‌کل در راستای ساماندهی و تنظیم بازار کالا و خدمات استان، نظارت بر عملکرد تمام واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی و تشدید برخورد با متخلفان و سودجویان را همچنان به صورت ویژه در دستور کار خواهند داشت.

وی یادآور شد: شهروندان در صورت مواجهه با هر گونه تخلف از سوی واحدهای صنفی در استان اردبیل می‌توانند موضوع را با سامانه ارتباطی ۱۲۴ اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت درمیان بگذارند.

در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار واحد صنفی در قالب ۱۱۶ اتحادیه صنفی و ۶ اتاق اصناف در نقاط مختلف استان اردبیل فعالیت دارند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha