۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85497697
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جوانان با مبانی فکری امام راحل آشنا شوند

سنندج- ایرنا- رئیس دانشگاه کردستان گفت: باید با تبیین درست، جوانان و نوجوانان را با مبانی فکری بنیانگذار انقلاب اسلامی و فلسفه اصلی دین آشنا کنیم.

به گزارش ایرنا، حامد قادرزاده روز یکشنبه در جلسه هم اندیشی دانشگاهیان با موضوع خادم جمهور عصاره مکتب امام خمینی (ره) با حضور اساتید و کارکنان دانشگاه کردستان اظهار کرد: حرکت امام در دهه چهل و پیروزی انقلاب اسلامی، حرکتی در جهت اعتلای نام برترین دین الهی بود.

وی با بیان اینکه امام راحل، نگاهی فرا مذهبی، جناحی و فراملی به مسائل داشت، افزود: امام خمینی با رهبری داهیانه خود، انقلابی را رقم زد که نه تنها ایران، بلکه کل جهان اسلام را تحت تاثیر قرار داد.

رئیس دانشگاه کردستان، قیام تاریخی مردم ایران به رهبری امام خمینی را نقطه عطفی در تاریخ جهان اسلام دانست و اضافه کرد: اگر حرکت، تفکر و کلام بر اساس دین باشد، در دین به جز عاقبت بخیری وجود ندارد.

قادرزاده ادامه داد: نگاه کوتاه مدت به دین، ظلم به آن است؛ چرا که دین، حافظ کرامت انسانی است و ما باید در همه حال به آموزه‌های دینی توجه داشته باشیم.

وی به دیگر ابعاد شخصیت امام خمینی (ره) مانند شجاعت، عدالت‌خواهی و ساده‌زیستی اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) الگویی بی‌بدیل برای همه مسلمانان جهان است.

جوانان با مبانی فکری امام راحل آشنا شوند

سیاست از دیدگاه امام ابزاری برای برقراری عدالت اجتماعی بود

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان هم گفت: آنچه پس از رحلت امام خمینی (ره) اهمیت دارد، میراث بزرگ انقلاب اسلامی و حرکت آن بر مبنای اهداف و آرمان‌های حضرت امام است.

اکبر اسدی اضافه کرد: سیاست و حکومت از دیدگاه اسلام و اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی (ره) هدف نبود، بلکه ابزاری برای انجام وظایف دینی، احقاق حقوق مظلومان و برقراری عدالت اجتماعی است.

وی یادآور شد: نهضت بزرگ امام خمینی با الطاف الهی و رهبری رهبر معظم انقلاب و حمایت و پشتیبانی مردم ایران در مسیر تحقق آرمان و اهداف بلند انقلاب اسلامی پیش از پیش حرکت کرده و اینک در آستانه آزمونی بزرگ و خلق حماسه‌ای دیگر در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان نیز اظهار کرد: امام خمینی (ره) در ابعاد مختلف اخلاقی، عرفانی، علمی و سیاسی شخصیتی سرآمد بود.

حجت الاسلام محمود صفی‌زاده ادامه داد: امام راحل با تعالیم عالیه اسلام و مکتب اهل بیت (ع) پرورش یافت و اخلاق و سلوک وی برگرفته از آموزه‌های ناب دینی بود.

وی تأکید کرد: امام خمینی (ره) در زهد و تقوا، تواضع و فروتنی، شجاعت و قاطعیت، صبر و استقامت و عشق به خدا و مردم نمونه‌ای بی‌بدیل و با اخلاقی نیکو و پسندیده، قلوب مردم را به خود جذب می‌کرد و الگویی کامل برای همه مسلمانان بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان بیان کرد: مکتب امام خمینی (ره) مکتبی انسان‌محور و عدالت‌خواه است و وی همواره بر حقوق و کرامت انسان تأکید می‌کرد و خواهان برقراری عدالت و رفاه برای همه مردم جهان بود.

صفی‌زاده افزود: امام خمینی (ره) با مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های خود، نهالی را در ایران کاشت که امروز به درختی تنومند و پرثمر تبدیل شده است و مکتب و اخلاق وی چراغ راهی برای همه آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان در سراسر جهان است.

امام خمینی(ره) شامگاه ۱۳ خرداد سال ۶۸ دار فانی را وداع گفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha