۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 5550
کد خبر: 85498172
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حرم حضرت زینب (س) برگزار شد + فیلم

دمشق- ایرنا- مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) از سوی دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سوریه با حضور شخصیت‌های رسمی، مذهبی و اجتماعی در دمشق برگزار شد.

به گزارش دوشنبه ایرنا از دمشق، سخنرانان در مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) که در مصلای حرم حضرت زینب (س) در سوریه برگزار شد، تأکید کردند که پس از گذشت ۳۵ سال از رحلت امام خمینی (ره)، امام یک حقیقت همیشه زنده است و تا تاریخ زنده است، راه و اندیشه ایشان زنده خواهد ماند.

همچنین حاضران در این مراسم گفتند: امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین شخصیت قرن بیستم و تاثیرگذارترین مصلح جهان معاصر به‌شمار می‌آید که توانست تغییرات بزرگ و ریشه‌ای را در جهان و بخصوص دنیای اسلام ایجاد کند که اسلام محمدی را چون چشمه‌ای زلال و نورانی در جهان احیا کرد.

حاضران افزودند: امام راحل یک شخصیت انقلابی، ضد استبداد و ضد استکبار و استعمار بود و براساس آموزه‌های دینی با ظلم و ستم مبارزه می‌کرد، ایشان موازنه قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی را به نفع مظلومان و مستضعفان تغییر داد.

یکی از شرکت‌کنندگان نیز گفت: امام خمینی (ره) مسلمانان جهان را به حمایت از فلسطین فرا خوانده و با تعیین روز جهانی قدس حمایت از فلسطین را جهانی کردند. به این ترتیب، اندیشه امام که بر محور مقاومت بنا نهاده شده بود، دستاوردهای عظیمی برای ایران و منطقه در پی داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha