۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 2296
کد خبر: 85498173
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پخش «مسجد کاج» و امام (ره) در قاب سینما در تلویزیون

۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹
کد خبر: 85498173
پخش «مسجد کاج» و امام (ره) در قاب سینما در تلویزیون

تهران- ایرنا- مستند «مسجد کاج» و هشتمین قسمت از مجله هنری «بوم» با موضوع امام در قاب سینما به روایت بهروز افخمی به مناسبت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) روی آنتن تلویزیون می‌رود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شبکه دو، مستند «مسجد کاج» روایتی از ساخت یک مسجد توسط امام خمینی (ره) دوشنبه- ۱۴ خردادماه- به مناسبت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) حوالی ساعت ۱۷:۱۵ روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

پخش «مسجد کاج» و امام (ره) در قاب سینما در تلویزیون

این مستند «مسجد کاج» که در مرکز هنری رسانه‌ای نهضت به کارگردانی مراد نظری تهیه شده است، بازپخش آن سه‌شنبه پانزدهم خرداد حوالی ساعت ۱۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

در سال ۱۳۴۳ که اوج مبارزات و فعالیت‌های سیاسی امام خمینی(ره) ضد حکومت پهلوی است، امام به درخواست مردم روستای کاج برای بنای یک مسجد در این روستا حضور پیدا می‌کنند. این مستند به چرایی حضور امام خمینی(ره) در این روستا و چگونگی ساخت این مسجد و تبدیل آن به یک پایگاه سیاسی، فرهنگی می‌پردازد.

پخش «مسجد کاج» و امام (ره) در قاب سینما در تلویزیون

«امام» در قاب سینما به روایت بهروز افخمی

هشتمین قسمت از مجله هنری «بوم» به میزبانی حامد مهربانی دوشنبه- ۱۴ خرداد ماه- حوالی ساعت ۲۳:۳۰ روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

همزمان با سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) مجله هنری بوم به سراغ بهروز افخمی رفته است تا مروری داشته باشد بر آثار سینمایی که زندگی و مبارزات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را به تصویر کشیده اند.... رابطه حضرت امام و پدیده سینما را می‌توان از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داد. یکی از این جنبه‌ها فیلم‌هایی است که به ابعاد مختلف زندگی ایشان در عرصه تاریخی، اجتماعی و فرهنگی پرداخته‌اند و شخصیت ایشان را قاب گرفتند.

«مجله هنری بوم» به تهیه‌کنندگی احمدرضا بلیغ و احمدرضا زارعی، کارگردانی کیانوش الطافی، سردبیری محسن صفایی فرد و به همت گروه اجتماعی اقتصادی شبکه دو در مرکز هنری رسانه‌ای سلوک تهیه و تولید شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha