۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85498193
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در بلگراد 

تهران- ایرنا- مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام پانزدهم خرداد در بلگراد برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این مراسم با حضور رشید حسن پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان، رایزن فرهنگی، اعضای نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان و خانواده‌های آنان، ایرانیان مقیم و دانشجویان ایرانی برگزار شد.

حسن پور سفیر در این مراسم با تسلیت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و همچنین تسلیت شهادت شهدای خدمت در حادثه غم انگیز سقوط بالگرد گفت: امسال سی و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) با شهادت شیفتگان عرصه خدمت و ایمان و پاسداران میراث و امانت بنیانگذار و معمار انقلاب اسلامی ایران همزمان شده است. بعلاوه تقارن آن با سالگرد پانزده خرداد ۱۳۴۲ که بحق یوم الله نامیده شد و بزرگترین عقبه انقلاب اسلامی ایران محسوب می گردد که خالی از حکمت نیست.

وی افزود: جمهوری اسلامی، استقلال و آزادی، میراث بزرگ و جاودانه امام راحل محسوب می شوند. تجدید عهد، پیمان و میثاق با رهنمودها، آرمان‌ها و اهداف امام راحل، ترجمان بزرگ برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال ایشان تلقی می گردد. بدرقه و تشییع جنازه چند میلیونی امام راحل نشان داد که محبوبیت ایشان نسبت به زمان استقبال نه تنها کمتر نشد بلکه بیشتر هم شد. این مرد بزرگ علی رغم خدمات خالصانه و عظیم به ما در وصیت نامه خود آموخت که حق مردم بیشتر از این است و باید از مردم بابت هر گونه قصور، تقصیر و کوتاهی عذرخواهی کرد.

سفیر کشورمان ادامه داد: خطی را که امان راحل ترسیم کردند تحت رهبری مقام معظم رهبری کماکان به قوت خود باقی و تا کنون با دستاوردها و توفیقات فراوانی در عرصه های مختلف همراه بوده است. چنانکه در وصیت نامه ایشان آمده است: ملت بدانند که با رفتن یک خدمتگزار در سد آهنین ملت خللی حاصل نخواهد شد و خدمتگزاران بالا و والاتر در خدمتند.

در ادامه و بعد از پخش چند کلیپ در خصوص زندگی امام و شهدای خدمت، دکتر سعید خلیلویچ محقق و اسلام شناس و مدیر مرکز علوم اسلامی قم در بلگراد، در سخنانی گفت: مکتب حضرت امام راحل(ره) در امتداد تعالیم مکتب ائمه‌ی اطهار(ع) معنای روشن پیدا می‌کند. یکی از اصلی‌ترین آموزه‌های این مکتب همراهی معرفت و عمل است. امام صادق(ع) در حدیثی می‌فرماید که خداوند عمل را بدون معرفت نمی‌پذیرد و همچنین معرفت بدون عمل وجود ندارد. از این حدیث شریف استفاده می‌شود که اولا معرفت روح عمل است و ثانیا در جایی که عمل نباشد آنجا حقیقت معرفت منتفی است. در ادامه‌ی حدیث مذکور آمده است که معرفت موجب شکوفایی عمل می‌گردد، یعنی معرفت بالاتر عمل خالص‌تر را به دنبال دارد.
وی افزود: یکی از ثمرات مهم تبعیت صادقانه از مکتب امام راحل(ره) این است که ایمان و تقوی، بر پایه‌ تعالیم قرآنی، موجب فتح ابواب برکات آسمان و زمین خواهد گشت و این وعده‌ی حق الاهی است.
در پایان نیز شرکت کنندگان در مراسم، نماز مغرب و عشاء‌ را به جماعت اقامه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha