۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۰
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85498290
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رسانه‌ صهیونیستی: نظام سلامت روان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین رو به فروپاشی است

تهران- ایرنا - یک رسانه صهیونیستی فاش کرد که نظام سلامت روان در سرزمین های اشغالی فلسطین به ویژه پس از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ( ۱۵ مهر سال ۱۴۰۲) در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «واللا» نوشت که ۶۰ درصد از روانپزشکان و روانشناسان در سیستم سلامت روان اسرائیل امیدی به آینده این رژیم ندارند و در حال بررسی استعفای خود از نظام سلامت اسرائیل هستند.

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به اینکه ده‌ها روانپزشک صهیونیست در نتیجه ناامیدی به دلیل حجم زیاد کار، در حال عزیمت به انگلیس هستند، نوشت که سیستم بهداشت روان در سرزمین های اشغالی فلسطین رو به فروپاشی است.

روزنامه واللا با اشاره به اینکه این مهاجرت در حالی صورت می‌گیرد که تقاضا برای خدمات بهداشت روان در اسرائیل به دلیل جنگ غزه افزایش یافته است، افزود: روسای مراکز بهداشت روان در سراسر اسرائیل با ارسال پیامی، هشدار دادند که سیستم سلامت روان اسرائیل در آستانه فروپاشی کامل قرار دارد.

در این پیام به افزایش تقاضا برای روانپزشک از زمان جنگ اشاره شده است.

در این پیوند، تلویزیون رژیم اسرائیل در پایان ماه مه گذشته گزارش داد که مراکز سلامت روان از ابتدای هفتم اکتبر ( شروع عملیات طوفان الاقصی) حدود ۱۸ هزار صهیونیست شهرک نشین را تحت درمان قرار داده اند.

رسانه‌های صهیونیستی پیشتر از افزایش موارد آسیب‌های روانی در میان شهرک‌نشینان صهیونیست خبر داده بودند.

در همین ارتباط وب‌سایت «اوراسیا ریویو» اوایل سال جاری میلادی نوشت که پژوهشگران مرکز آکادمیک «روبین» در فلسطین اشغالی و دانشگاه کلمبیا مطالعه‌ای را در خصوص تأثیرات عملیات «طوفان الأقصی» بر سلامت روانی صهیونیست‌ها انجام داده‌اند. نتیجه این مطالعه نشان داد که پس از این عملیات ۲۹ درصد صهیونیست‌ها از استرس پس از شوک و ۴۲ تا ۴۴ درصد نیز از افسردگی و نگرانی رنج می‌برند و آمار این اختلالات تقریبا ۲ برابر آمار پیش از وقوع عملیات طوفان الأقصی بود.

پیشتر نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی از افزایش آسیب‌های روانی در میان شهرک‌نشینان صهیونیست خبر داده بودند.

بنابراین گزارش، مراکز انجمن کمک‌های روانی «عران» رژیم صهیونیستی نیز با افزایش تقاضای کمک مواجه شده و حتی به ۱۰۰ هزار تقاضا رسید که طبق نوشته روزنامه صهیونیستی «معاریو» این درخواست‌ها مربوط به گروه‌های مختلف سنی بود.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نیز گزارشی از نظرسنجی که وزارت آموزش رژیم صهیونیستی انجام داده است، منتشر کرد و افزود که نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از نیمی از دانش‌آموزان از اختلالات روانی پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ رنج می‌برند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز از خودکشی ۱۰ افسر و سرباز ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون خبر داد و نوشت که بخشی از این افراد در جریان نبردها در شهرک‌های اطراف نوار غزه خودکشی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha