برپایی نمایشگاه‌های نخستین سالانه تبادل عکس و «گوهر زمین»

تهران- ایرنا- نمایشگاه‌های نخستین سالانه تبادل عکس با موضوع «فاین آرت» در نگارخانه لاله و پنجمین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های آزاده یعقوب‌پور با عنوان «گوهر زمین» در گالری شکوه برپا می‌شوند.

به گزارش ایرنا، نگارخانه لاله اردیبهشت ماه امسال فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس با موضوع «فاین آرت» (خلاقه و هنرهای زیبا) را با هدف بهره‌مندی از رویکردهای جدید در هنر عکاسی، شناسایی و معرفی هنرمندان عکاس معاصر در این زمینه منتشر کرد، در پی این فراخوان، ۲۸۸ هنرمند با بیش از یکهزار و ۲۰۰ اثر شرکت کردند که در مرحله داوری از این تعداد ۲۲۰ اثر از ۱۳۵ هنرمند برای نمایش در نگارخانه لاله انتخاب شدند.

آثار ارسالی به دبیرخانه این سالانه را علی قلم سیاه، افشین بختیار، کمال الدین شاهرخ، بهنام جلالی جعفری و حسین چنعانی زاده داوری کردند که بر اساس آرای آنان، آثار هنرمندان منتخب شده، به بخش نمایشگاهی و تبادل عکس نگارخانه لاله راه یافتند.

ریحانه آجرلو، راضیه آقاباباپوربهنمیری، الهام ابراهیمی، هادی ابری، الهه احمدپور، یگانه احمدی، امیرحسین اسدی، فاطمه اسدی، ثریا اسماعیلی، زهرا افشاری، هاله الهویردیان، سیما انصاری جعفری، سپیده بابایی فیشانی، زهرا باقری، افشین بختیار، نسرین بدیعی، سارا بهاری، مسعود بیانی فر، زهرا پرگیر، ساسان پناهی، فرحناز پوراشرف، سعید پویا پارسا، الهه پیله گر، جواد تفتی فراشاه، سیدسعیدرضا توفیقی، سحر جدی، ناهید جرکانی فرد، صبا جریان، محمد جعفری، نرگس جعفریان، بهنام جلالی جعفری، فاطمه جلوخانی نیارکی، حسین چنعانی زاده، فریبا حبیبیان سزاوار، مجید حجتی، مریم حسنی، مرتضی حسنی، رسول حصاری، نازنین حیدرزاده، الهه حیدری بهنوئیه، بهاره خاکی، سحر خالصی، زهرا خدایار، عاطفه خوشه بست باغسنگانی، نسترن دارابی، حمیدرضا ذاکری، رویا رادکیش، ارمغان رحمان پور، مریم رحمان پور، آیدا رزاق زاده، زهرا رزاقی، سعید رستمی، تینا رمضانی، مونا رهنمای هلالی، زهره ریسمان چیان، سپیده زارعی، بهارک زرگروفا، فاطمه زمانی دلشاد، رقیه ساجدی، فاطمه ساوند، محمدحسین سالاری، سارا ساویز کلخوران، جلال الدین سخا، محمد سعیدی، محمدعلی سعیدی، ستاره سلطانی شیرازی، فرحناز سلیمیان، مینتا سمیعی از هنرمندان برگزیده این رویداد هستند.

همچنین مجتبی شاهد، کمال الدین شاهرخ، پارسا شجاعی، سارا سادات شجاعی، مرضیه سادات شجاعی، کامران شریفی، مهناز شفیعی، شهلا شهراسبی، مریم صابری، الینا صاحب زمانی، دیبا صادقی یگانه، سینا ضرغامی، داوود عامری، محمدرضا عباسی، ستایش عباسی محمره نژاد، هدی عربشاهی، هاجر عزیزی فر، مهرناز عسگری، سمیه سادات غلامی، میثم غلامی ابتکار، امیررضا فخری، بهاره فرامرزی اصلی، فاطمه فرهادی، غزل قارونی، منیر قربانی، مرضیه قشقایی، علی قلم سیاه، فهیمه کاشانی، فروزان کاظمی بجستانی، آیدا کردی، فاطمه کریمی احمدآبادی، محمدمهدی کمال زاده، مهسا کمال زاده، محسن ماستری فراهانی، راحله مبصری، مهروش محتشم، داریوش محمد خانی، الهه محمدخانی، یاشیل محمدخانی، کورش محمدخانی، مهسا محمدی، شهاب الدین محمدی سلیمی، آرش مدیرروستا، مهرداد مشرقی، مهدی مکی نژاد، فاطمه ملانوروزی، حسین ملک پور، البرز ملک پور ارشلو، عطا مهاجری، زینب مهدی، فائزه مهدی، کیانا مهرابی، مهناز موسوی، محدثه سادات موسوی نژاد، مازیار میثمی فر، سیده سارا میرحسینی، عسل میرکامرانی، سیدمحمدرضا میرنوعی، نادیا مینا سروپ، بهداد نجفی اسد الهی، سمیه نصیرپور، هانیه نصیری، لیلا نظری، سارا واحدی کراده، مهدی وقاری، آناهیتا هدایتی و ام البنین یوسفی از دیگر هنرمندان برگزیده نخستین سالانه تبادل عکس با موضوع «فاین آرت» هستند.

برپایی نمایشگاه‌های نخستین سالانه تبادل عکس و «گوهر زمین»

شورای سیاستگذاری این رویداد هنری را سیدمحسن حسینی، محمدعلی سعیدی و بهداد نجفی اسدالهی برعهده دارند.

محمدعلی سعیدی رییس سالانه تبادل عکس هدف این رویداد را حمایت از اقتصاد هنر در عکاسی با حفظ جایگاه هنرمندان اصیل و فاخر و رونق چرخه اقتصادی هنر، معرفی هنرمندان و علاقه‌مندان به رویکرد هنری فاین آرت، توجه بیشتر به هنر عکاسی، ایجاد بستری مناسب برای نمایش رویکردهای معاصر و نوین عکاسی، شناخت فعالان این عرصه و زمینه‌سازی رشد و بالندگی هنرمندان عکاس ایران و ایجاد فضای مناسبی برای عرضه و فروش آثار عکاسان هنری و معرفی نگارخانه لاله به عنوان پایه‌گذار سالانه تبادل عکس به جامعه مخاطبان و ارج نهادن به فعالیت‌های هنرمندانه و خلاقانه و فراهم آوری فرصت جمع آوری و رواج مجموعه‌داری در تبادل سالانه های عکس عنوان کرد.

وی درباره روند تبادل عکس گفت: برگزاری این رویداد هنری که برای نخستین بار در سطح ملی برگزار می‌شود، فرصتی برای حضور افتخارآمیز سرآمدان این هنر و آشنایی با این دیدگاه نوین هنری و معرفی نسل نوگرای این رویکرد عکاسی در سطح علمی - هنری و دانشگاهی با حضور حداکثر قشر دانشجویی کشور است.

رییس سالانه تبادل عکس افزود: پرورش خلاقیت، ورود حرفه‌ای به این نوع عکاسی و فراهم آوری مجموعه‌ای ماندگار در تبادل عکس از مهمترین اهداف این سالانه است. از مجموعه آثار دریافتی توسط دبیرخانه این رویداد هنری، ۱۲ ادیشن به صورت اتفاقی بین شرکت‌کنندگان تبادل می‌شود و هنرمندان می‌توانند با این حرکت، صاحب مجموعه عکس هایی شوند که توسط سایر هنرمندان به نگارخانه لاله ارسال شده است.

سعیدی بیان کرد: با برگزاری نخستین سالانه عکاسی فاین‌آرت، امید است شرایط حضور آثار هنرمندان عکاس در سطح بین‌المللی نیز به زودی فراهم شود.

داریوش محمدخانی دبیر این سالانه نیز برگزاری نمایشگاه از آثار راه یافته هنرمندان عکاسی فاین آرت را افقی نو در عکاسی خلاقانه دانسته و اظهار امیدواری کرد: این رویداد مورد توجه هنرمندان عکاس قرار گرفته و هنرمندان فاین آرت بتوانند پس از این نمایشگاه، در دوسالانه‌های ایرانی و بین‌المللی حضور پیدا کنند.

وی افزود: امید است برگزاری این سالانه؛ زمینه ساز توجه استادان دانشگاه، مجامع هنری و محققان، به پژوهش، نگارش کتاب و مقالات در این زمینه شود.

شهلا شهراسبی نیز که مدیریت اجرایی این سالانه را بر عهده دارد، استقبال هنرمندان را در تمامی سطوح قابل توجه دانست و حضور برخی چهره های نام آشنا و صاحب سبک را در بخش استادان مدعو از نقاط قوت و مورد توجه این نمایشگاه عنوان کرد.

نمایشگاه رویداد هنری نخستین «سالانه تبادل عکس» با موضوع فاین آرت جمعه- ۱۸ خردادماه- ساعت ۱۷ در گالری لاله به نشانی خیابان شهید دکتر فاطمی، جنب هتل لاله، بوستان لاله افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار هنری این نمایشگاه از ۱۹ تا ۳۱ خردادماه شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ به این گالری‌ مراجعه کنند.

نمایش «گوهر زمین» در گالری شکوه

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های آزاده یعقوب‌پور با عنوان «گوهر زمین» جمعه- ۱۸ خردادماه- ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شکوه به نشانی بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی‌ شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ افتتاح می‌شود و تا ۲۷ خردادماه به جز روزهای پنجشنبه و تعطیلات رسمی ساعت ۱۶ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان است.

یعقوب‌پور زمین‌شناسی خوانده و نقاش است. زمین‌شناسی و هنر در جایی بهم می‌رسند که موضوع، زمین است و حیات انسان در این کره خاکی و مشاهداتش از محیط.

این هنرمند با تلفیق زمین‌شناسی و نقاشی آثاری با خودکار و روان‌نویس پدید آورده و در مواردی آثارش با گوهر سنگ اصل و دیگر عناصر زمینی همراه شده است. این نمایشگاه به نوعی میان‌رشته‌ای تلقی می‌شود و هنرمند تلاش کرده تا داشته‌های علمی خود را با ایده‌های هنریش تلفیق و کاری نو ارائه کند.

برپایی نمایشگاه‌های نخستین سالانه تبادل عکس و «گوهر زمین»

یعقوب‌پور پیش از این در چندین نمایشگاه گروهی شرکت داشته و «گوهر زمین» پنجمین نمایشگاه انفرادی اوست.

در بیانیه این نمایشگاه با عنوان «آزاده» آمده است: «زمین شناسی و هنر از ابتدای جهان باهم در آمیخته هستند. شاید بعضی‌ها متوجه نباشند که ریشه الهام و حس و حال هنری‌شان از بطن زمین است. زمین شناسی علمی است که دیدی عمیق و جامع بر اعماق زمین ریشه حیات و زندگی منابع آب و انرژی کانی‌ها، سنگ‌ها، گوهرها، کوه‌ها، اقیانوسها و غیره دارد. زمین شناسی یکی از علوم مهم است زیرا که هر آنچه داریم از زمین است و ریشه در زمین دارد.

هنر شامل احساسات و مشاهدات ما از محیط و دنیای اطراف ماست. من آزاده یعقوب پور هستم زمین‌شناس و هنرمند. کارم بسیار نو و متفاوت است و نامش را آزاده گذاشتم. زیرا هر کس مانند اسم من آزاد است هر گونه حس و برداشت شخصی از نقاشی‌های من را داشته و هر چیزی را در آثارم ببیند و تصور کند. آثارم تلفیقی از هنر و زمین شناسی و همه با خودکار و روان نویس کشیده شده‌اند. بعضی از آثارم دارای گوهرسنگ اصل طلا مس نقره فسیل و صدف هستند و آثارم در ایران به صورت برند و لوگو به نام «آزاده» ثبت شده است.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha