اتحادیه جهانی: بازگشت یزدانی، نمایش بزرگ بوداپست است
مبارزه حسن یزدانی با ساچیکو هوتاکا از ژاپن در بازی‌های آسیایی هانگژو

تهران - ایرنا - اتحادیه جهانی کشتی در آستانه برگزاری آخرین تورنمنت رنکینگ‌دار در مجارستان نوشت: بدون شک بازگشت حسن یزدانی به مسابقات، نمایش بزرگ بوداپست است.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جام امره پولیاک و وارگا یانوس و رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی روزهای ۱۷ تا ۲۰ خردادماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار می‌شود.

اتحادیه جهانی کشتی در این خصوص نوشت: همزمان با برگزاری مسابقات رنکینگ‌دار بوداپست در روز پنجشنبه در پایتخت مجارستان، شاهد چند مبارزه جذاب برروی تشک‌ها خواهیم بود. برخی کشورها برای نهایی کردن ترکیب المپیکی خود گام به این مسابقات گذاشته‌اند و برخی دیگر از مدعیان نیز برای افزایش رنکینگ‌خود به مصاف رقبا خواهند رفت.

در این پیکارها تکلیف ۲ وزن المپیکی، تیم ملی کشتی فرنگی ایران مشخص خواهد شد. محمدرضا گرایی قهرمان المپیک توکیو با کسب مدال برنز مسابقات جهانی، سهمیه گرفت، اما سعید اسماعیلی با قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا مدعی مدال طلای وزن ۶۷ کیلوگرم شد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم نیز مهدی محسن‌نژاد قرار است به مصاف امیررضا ده‌بزرگی برود تا تکلیف این وزن هم مشخص شود.

همچنین محمدعلی گرایی نیز قرار است به همراه محمدرضا مختاری در مجارستان به روی تشک برود. امین کاویانی‌نژاد نماینده ایران در وزن ۷۷ کیلوگرم در المپیک پاریس است که توانست سهمیه این وزن را در قرقیزستان برای ایران کسب کند.

اتحادیه جهانی در ادامه نوشت: بدون شک بازگشت حسن یزدانی به مسابقات، نمایش بزرگ بوداپست است. یزدانی از زمان کسب مدال نقره مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد تنها یک بار کشتی گرفت و مدال طلای بازی‌های آسیایی را از آن خود کرد. مصدومیت کتف، او را هشت ماه از مسابقات دور نگه داشت اما روز جمعه در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی خواهد گرفت.

پیش از برگزاری مسابقات رنکینگ، صحبت‌هایی در مورد برگزاری مسابقه احتمالی یزدانی با کامران قاسم‌پور (قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم جهان) که به دنبال حضور در المپیک پاریس است، مطرح شد. اما کادر فنی تیم ملی ایران تصمیم گرفت یزدانی را به تنهایی به مجارستان بفرستد و قبل از تصمیم‌گیری در مورد مسابقه انتخابی بین این دو، عملکرد او را ارزیابی کند.

تیم منتخب کشتی آزاد کشورمان بامداد روز گذشته راهی مجارستان شد. از میان ۹ آزادکار اعزامی ایران به این رقابت‌ها، تنها روادید امیرحسین فیروزپور کشتی‌گیر وزن ۹۲ کیلوگرم ایران صادر نشد و وی نتوانست به همراه دیگر اعضای تیم عازم مجارستان شود.

مسابقات کشتی آزاد روزهای ۱۷ و ۱۸ و مسابقات کشتی فرنگی روزهای ۱۹ و ۲۰ خردادماه برگزار می‌شود.

ترکیب تیم منتخب کشتی آزاد:

۵۷ کیلوگرم: علی مومنی
۶۱ کیلوگرم: شهداد خسروی
۶۵ کیلوگرم: عباس ابراهیم‌زاده
۷۰ کیلوگرم: محمدعلی عموزاد
۷۴ کیلوگرم: علی رضایی
۷۹ کیلوگرم: عادل پناهیان
۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی
۹۲ کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور
۹۷ کیلوگرم: ابوالفضل بابالو

ترکیب تیم منتخب کشتی فرنگی:

۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز
۶۰ کیلوگرم: امیررضا ده‌بزرگی و مهدی محسن‌نژاد
۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی
۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی
۷۲ کیلوگرم: دانیال سهرابی
۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی و محمدرضا مختاری
۸۲ کیلوگرم: اشکان سعادتی‌فر
۸۷ کیلوگرم: محمدحسین محمودی
۹۷ کیلوگرم: شایان حبیب زارع و محمدهادی ساروی
۱۳۰ کیلوگرم: فردین هدایتی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha