۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۷
کد خبر: 85499687
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار چین به آمریکا ؛ دخالت بیگانگان در امور تایوان را تحمل نخواهیم کرد

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به ادعای اخیر «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر احتمال استفاده از گزینه نظامی برای دفاع از جزیره تایوان، گفت: ما از ایالات متحده می‌خواهیم که بر اصل چین واحد و سه بیانیه مشترک دو کشور پایبند باشد.

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، مائو نینگ روز چهارشنبه افزود: این جزیره بخشی جدایی‌ناپذیر از سرزمین ما است و مساله آن به پکن مربوط می‌شود؛ بنابراین هیچ گونه دخالتی را از بیگانگان تحمل نخواهیم کرد.

وی افزود: پکن از واشنگتن می‌خواهد با درک ماهیت و ماجراجویی‌‎های تجزیه‌طلبان تایوانی، به طور عملی به اصل چین واحد و سه بیانیه مشترک ۲ کشور پایبند باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تصریح کرد: ما از آمریکا می خواهیم که به تعهد خود مبنی بر پایبندی به سیاست حمایت نکردن از «جدایی‌طلبان» و ارسال تسلیحات عمل و ارسال پیام‌های اشتباه به آنها را متوقف کند.

پکن هرگونه اقدام منفی اروپا علیه منافع چین را پاسخ می‌دهد

وی درباره هرگونه اقدام منفی بروکسل علیه همکاری‌های اقتصادی ۲ جانبه با چین هشدار داد و تاکید کرد که در برابر هرگونه تحرکی، عمل متقابل انجام خواهد شد.

مائو همچنین درباره مورد سفر وزیر بازرگانی چین به اروپا و احتمال متقاعد شدن برخی از کشورهای اروپایی به توقف تحقیقات خود درباره شرکت‌های چینی، اظهار داشت: پکن بارها موضع خود در مورد تحقیقات و تعرفه‌های اتحادیه اروپا را اعلام کرده است.

وی افزود: ما معتقدیم که حمایت‌گرایی تجاری به نفع هیچ یک از طرفین نیست و امیدواریم طرف اروپایی به تعهدات خود برای تجارت آزاد و باز با چین پایبند بماند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین هشدار داد: در صورت هرگونه اقدام بروکسل در جهت آسیب رساندن به همکاری اقتصادی و تجاری دوجانبه، پکن نیز واکنش نشان خواهد داد و تمام اقدامات لازم را برای حفاظت قاطعانه از حقوق و منافع مشروع خود انجام خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha