نماینده مجلس: کهگیلویه وبویراحمد از بی‌عدالتی در توزیع اعتبارات رنج می‌برد

یاسوج- ایرنا- نماینده مردم بویراحمد،دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در حضور وزیر اقتصاد دولت سیزدهم گفت: استان کهگیلویه وبویراحمد با وجود برخورداری از منابع غنی و ظرفیت‌های چشمگیر در حوزه‌های گوناگون و همچنین داشتن مردمی که همواره در صحنه های انقلاب حضور چشمگیر دارند، اما به لحاظ شاخص‌های توسعه در رتبه آخر قرار دارد.

به گزارش ایرنا، محمد بهرامی روز پنجشنبه در دیدار با وزیر اقتصاد و دارایی در یاسوج، اظهار داشت: در توزیع اعتبارات در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هیچ منطقی حاکم نیست، بدون تردید ما علمی و منطقی از حق این استان و مردم دفاع خواهیم کرد.

وی گفت: مردم این استان نسبت به دستگاه‌های اقتصادی و برنامه‌ریزی کشور گلایه دارند البته این مسائل مربوط به شما نیست از سابق تاکنون وضعیت به همین ترتیب بوه است.

او یادآور شد: استان کهگیلویه و بویراحمد همواره و در طول سالیان متمادی و در همه دولت ها به لحاظ شاخص‌های توسعه ای یا آخر یا یک استان مانده به آخر بوده است که برای خروج از این وضعیت نیازمند نگاه عدالت محور و توسعه مدارانه دولتمردان و سازمان ها و و شرکت های و سرمایه گذاری های کلان و در سطح ملی هستیم.

بهرامی اضافه کرد: مردم در صحنه‌های مختلف به ویژه انتخابات برای نظام اسلامی سنگ تمام گذاشته‌اند، تمام شبکه‌های تلویزیونی وقتی می‌خواهند صحنه‌های مشارکت مردم در انتخابات را نشان دهند، فیلم‌های مربوط به حضور گسترده این مردم را منعکس می کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون تأکید کرد: ۲۵ درصد نفت وگاز متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد است اما نفت خام این استان به جاهای دیگر منتقل و فرآوری می‌شود و استان کهگیلویه و بویراحمد سهمی در ارزش افزوده این محصول مهم ندارد و رونق اقتصادی هم شامل استان نمی‌شود.

بهرامی تصریح کرد: منابع مالی شرکت‌های بزرگی در بانک‌های دیگر استان‌ها قرار دارد و منابع بانکی دیگر استان‌ها غنی می‌شود.

وی افزود: خوراک خیلی از شرکت‌های بزرگ دیگر استان‌ها را ما تامین می‌کنیم اما وقتی فرزندان این استان برای اشتغال مراجعه می‌کنند، غیربومی قلمداد می‌شوند.

وی تاکید کرد: انتظار می رود باتوجه به اینکه هلدینگ‌های اقتصادی بزرگی وجود دارد، دستوری داده شود که یکی از این هلدینگ‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد شرکتی را راه‌اندازی کند تا این سفر مایه خیر و برکت باشد.

بهرامی به بازدید خود از اداره‌کل گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: این اداره‌کل مشکلات زیادی در بحث حداقل‌ها دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون افزود: به طور مثال در یکی از استان‌ها یکی از شرکت‌ها ۲ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی هزینه کرده که در همان سال اعتبار استان کهگیلویه و بویراحمد کمتر از ۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: روند اجرای برخی پروژه‌های بزرگ در استان کهگیلویه و بویراحمد رضایت بخش نیست.

وی ادامه داد: بعضی از پروژه‌های بزرگی همانند؛ پتروشیمی گچساران و جاده پاتاوه - دهدشت بیش از ۱۵تا ۲۰ سال طول کشیده است تا به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه جاده، زیرساخت‌ها و فرودگاه بستر تولید است، گفت: جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد جاده‌های خوبی نیستند. سرمایه گذاران وقتی جاده‌های پرپیچ و خم ما را می‌بینند، در استان ماندگار نمی‌شوند، البته شرایط بهتر شده است.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد و مرکز این استان راه آهن ندارد گفت: پروژه راه آهن یاسوج به اقلید نیازمند عزم راسخ و حمایت ها و پشتیبانی های مالی دولت است.

آیت الله حسینی گفت: گردش مالی شرکت‌های بزرگ در استان کهگیلویه و بویراحمد خارج از استان است.

آیت الله حسینی تاکید کرد: منابع مالی شرکت‌های بزرگ همانند شرکت نفت و گاز گچساران، پتروشیمی گچساران در خارج از استان است، طرح‌ها در استان ما اجرا شده اما منابع مالی آنها در جاهای دیگر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha