۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85500252
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

یک هزار تخت درمانی تا پایان دولت سیزدهم بهره برداری می شود

رشت _ ایرنا _ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با گرامیداشت یاد شهید جمهور و بیان اینکه ادامه راه این چهره ارزشمند تکلیف است؛ اظهار کرد: ۱۷ هزار تخت درمانی در کشور تا کنون افتتاح شده و تا پایان دولت سیزدهم حداقل یک هزار تخت درمانی دیگر هم در کشور بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در ادامه کار دولت توقف وجود ندارد، افزود: تمام تلاش ما اتمام و بهره‌برداری از طرح‌های سلامت‌محور است.

وی با تشریح خدمات دولت در حوزه جوانی جمعیت، ادامه داد: پنج دهک نخست جامعه تحت پوشش کامل بیمه سلامت هستند و اکنون صدور نسخه الکترونیکی از ۱۰ درصد در ابتدای دولت به ۹۰ درصد افزایش یافته است.

وزیر بهداشت همچنین از رایگان شدن کامل خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال خبر داد و گفت: این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود و اقدامی راهبردی در صیانت از جمعیت است.

دکتر عین اللهی به محرومیت نظام سلامت در گیلان اشاره کرد و افزود: نسبت تخت به جمعیت در گیلان خوب نیست از اینرو تلاش می شود تا با بهره‌برداری سریعتر از بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان وضعیت بهبود یابد.

یک هزار تخت درمانی تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری می رسد

حوزه سلامت گیلان مورد بی مهری واقع شده است

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فرسودگی بیمارستان‌های گیلان به ویژه رشت، افزود: گیلان در مقایسه با سایر استان ها بویژه در حوزه سلامت مورد بی مهری واقع شده است.

آیت الله رسول فلاحتی با بیان اینکه پسماند بزرگترین مشکل گیلان است، گفت: این معضل به همه بخشهای زیست‌محیطی آسیب وارد کرده است.

وی با اشاره به روند اجرای طرح توسعه بیمارستان پورسینا در رشت خواستار تسریع در روند تکمیل این پروژه شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین خصیصه‌های دولت شهید رئیسی را بسیار ارزشمند دانست و از بازگو نشدن شایسته خدمات گسترده دولت سیزدهم انتقاد کرد.

آیت الله فلاحتی دولت شهید رئیسی را جهادی و خستگی ناپذیر دانست و اظهار کرد: شهید رئیسی حقیقتا شهید جهاد و شهید جمهور بود.

اولویت‌گیلان در حوزه سلامت داشتن بیمارستان جنرال هزار تختخوابی است

استاندار گیلان نیز در این دیدار با تأکید بر تداوم خدمت در دولت شهید جمهور، نیاز استان به بیمارستان هزار تختخوابی را ضروری دانست و افزود: داشتن بیمارستان جنرال هزار تختخوابی از اولویت‌های گیلان در حوزه سلامت است.

اسدالله عباسی عنوان کرد: با توجه به شرایط استان و کمبودهای موجود در این حوزه، تکمیل پروژه احداث بیمارستان جایگزین پورسینا که از محل مولدسازی است باید شتاب بیشتری بگیرید.

وی با اشاره به تمهید مقدمات لازم برای فراهم شدن زیرساخت‌ها در بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی استان آماده همکاری در این زمینه هستند.

عباسی توزیع عادلانه تجهیزات پزشکی را یکی از دستاوردهای نظام سلامت برشمرد و گفت: امروزه شهرستانهای استان از جمله تالش به دستگاه MRI مجهز شده‌اند تا روند درمان تسهیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha