۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85500253
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر کشور بر ترمیم پل «خندقلوی» بجنورد تاکید کرد

۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۹
کد خبر: 85500253
وزیر کشور بر ترمیم پل «خندقلوی» بجنورد تاکید کرد

بجنورد- ایرنا- وزیر کشور در سفر به خراسان شمالی در بازدید از پل «خندقلو» واقع در جاده بجنورد به شهرستان سملقان که در معرض رانش زمین قرار دارد بر سرعت بخشی و ترمیم این محدوده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد وحیدی روز پنجشنبه در سفر به خراسان شمالی مورد استقبال استاندار و مسوولان استانی قرار گرفت و بعد از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از طرح انتقال پساب به پتروشیمی بجنورد و جاده روستای خندقلو در بجنورد بازدید کرد.

احمد وحیدی در این بازدید گفت: سه طرح کارشناسی برای ترمیم این جاده پیشنهاد شده است که ۲طرح قابلیت اجرایی ندارد و بازسازی این جاده نیاز به احداث پل معلقی دارد که با تعداد زیادی پایه و ارتفاع زیاد ساخته شود.

وی با بیان اینکه بررسی ها برای ترمیم این جاده در مرحله نهایی قرار دارد افزود: در این خصوص با معاون وزیر راه صحبت شده و منتظر گزارش نهایی هستیم و امیدواریم در هفته آینده نتیجه نهایی قطعی شود.

وزیر کشور ادامه داد: منابع مالی زیادی برای اصلاح این طرح ۱۳۰ متری نیاز و کار سنگینی برای ترمیم این جاده در پیش است.

به گزارش ایرنا، محور بجنورد- آشخانه در محل دوراهی روستای خندقلو در بهار سال ۹۹ از دامنه پایین دست شروع به رانش و موجب تخریب ۱۰۰ متر از باند جنوبی و ۲۰۰ متر از باند شمالی شد و مرمت جاده به صورت موقت انجام شد.

علت یابی این موضوع در سال ۹۹ با انجام مطالعات رانش و تحلیل پایداری با مهندسان مشاور قرارداد منعقد شد و در بررسی های صورت گرفته علت اصلی بروز مشکلات، وجود خاک‌های دستی زیر باند شمالی، بالا آمدن آب های زیر زمینی و رانش در اثر تغییر مسیر جریان آب‌های سطحی و زیر زمینی اعلام شد.

اردیبهشت ماه پارسال نیز عملیات اجرایی این طرح آغاز و در حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ متر مکعب عملیات خاکبرداری در محل انجام شد و اقدامات لازم برای زهکشی باند شمالی به صورت عرضی و طولی انجام و در نهایت پس از حدود ۲ ماه محور باند شمالی تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مقاوم سازی، مرمت و تثبیت این محور در حال پیگیری است اما این زخم هر از چندگاه سرباز کرده و تردد خودروها را با مشکل و چالش روبه رو می کند، مسوولان می گویند برای تکمیل اقدامات مربوط به ایمن سازی با توجه به مستعد بودن زمین به رانش باید مورد مطالعه قرار گیرد.

این مسیر بزرگراهی محل تردد میلیون ها مسافر و زائر است که در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی کشور تردد دارند. با توجه به اهمیت این محور، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اخیرا در مکاتبه ای با وزارت راه و شهرسازی، خواستار سرعت دادن به ترمیم محور بزرگراهی بجنورد-آشخانه در محدوده روستای خندقلو شده است.

استان خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه های اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha