۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85500390
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

اثرات آلودگی‌های زیست محیطی در زنجان باید برای عموم تبیین شود

زنجان - ایرنا - نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنا بر آمارها و شواهد محیط زیست این استان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد گفت: برای رفع آلودگی‌هایی نظیر سرب و روی، آلودگی هوا یا رودخانه ها که ناشی از دفع پسماندهاست باید اثرات این مهم برای عموم مردم تببین شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نبی الله محمدی روز پنجشنبه در گردهمایی دبیران شبکه محیط زیست شمالغرب کشور با بیان اینکه حفظ محیط زیست یک وظیفه همگانی است، افزود: در کنار این هم یک وظیفه شرعی امر به معروف و نهی از منکر نیز وجود دارد که در این خصوص باید به آن توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه در اصل هشتم قانون اساسی به موضوع محیط زیست اشاره شده است، اظهار داشت: در اصل ۵۸ این قانون نیز از محیط زیست به مثابه همان یک وظیفه همگانی و عمومی تلقی و به آن اشاره شده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در حوزه محیط زیست تک تک افراد جامعه نقش آفرین بوده و این وظیفه مهم را بر عهده دارند، گفت: بحث حفاظت، بهبود و بازسازی محیط زیست و ممانعت از هر گونه آلودگی و اقداماتی که سبب به هم زدن تعادل محیط زیست می شود یک وظیفه همگانی تلقی شده است.

وی با بیان اینکه مردم از قبل داشتن محیط زیست سالم، به طور معمول از سیاستمداران، یا کاندیداهای ریاست جمهوری و یا نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطالبه گری دارند، اظهار داشت: از سوی دیگر سازمان های مختلف صنعتی، تولیدی و غیره نیز به دنبال تولید و ایجاد اشتغال هستند و مردم نیز این مهم را تقاضا می‌کنند.

محمدی افزود: این ۲ در برخی موارد دچار تعارضاتی می شوند و این سوال مطرح می شود که چگونه می توان یک توسعه صنعتی را با حفظ محیط زیست داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید یک نقطه بهینه را در نظر داشت، اضافه کرد: این موضوع باید در قوانین و اجرا دیده شود که همواره بحث هایی وجود دارد مبنی بر اینکه توسعه صنعتی با حفظ محیط زیست چگونه ممکن است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به عنوان مثال جاده زنجان به چورزق از درون محیط زیست عبور کرده و به معنای بهم خوردگی آن است، گفت: در مواقعی مواردی در سطح ملی پیگیری می شود که در داخل محیط زیست بوده و مقاومت هایی در این خصوص وجود داشته که صحیح است.

وی با بیان اینکه بهم خوردن محیط زیست توجیه زیادی ندارد، اضافه کرد: یکی از مطالبات مهم مردم در خصوص محیط زیست رفع آلودگی‌های سرب و روی در شهر زنجان است، اینکه بگویم محیط زیست زنجان نسبت به معدل کشوری در وضعیت خوبی قرار دارد، این کاملا درست است.

نماینده مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در خصوص آلودگی های زیست محیطی استان باید کار علمی انجام گیرد گفت: در صورت محرز بودن، راهکارها و برنامه ها نیز اعلام شود که این مساله می تواند کمک های مردمی را نیز به دنبال داشته باشد.

محمدی با اشاره به اینکه اکنون یک خلا در این زمینه وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از انواع آلودگی ها به ویژه سرب و روی راهکارهایی ارائه و برای مردم شفاف سازی شود که در غیر این صورت عملکرد شفاف محیط زیست نیز زیر سوال می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha