چهار هزار واحد مسکونی در خراسان شمالی بهره‌برداری می‌شود

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: ۲۸ هزار و ۲۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن استان در حال ساخت است که بهره برداری از چهار هزار واحد آن در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات استان در محل فرمانداری شهرستان مانه که با حضور وزیر کشور برگزار شد اظهار کرد: سهم استان از طرح «نهضت ملی مسکن» سالانه ۱۱ هزار و ۶۹۰ واحد مسکونی است که سهم سه شهر بزرگ آن به ترتیب برای بجنورد ساخت ۲۲ هزار و ۱۴۲ واحد، شیروان پنج هزار و ۵۶۸ واحد و اسفراین هفت هزار و ۷۹۸ واحد در مدت چهار سال است.

وی تصریح کرد: حدود ۲۵ هزار نفر در این استان واجد شرایط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن شدند ضمن اینکه امکان ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی در برخی شهرهای استان وجود دارد و این اقدام در شهرستان های گرمه، جاجرم و اسفراین انجام شده است.

استاندار خراسان شمالی در ادامه به عملکرد دولت سیزدهم در استان اشاره کرد و افزود: ساخت حوزه علمیه بزرگ امام خامنه ای، تکمیل سد گلمندره با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال، روکش و آسفالت ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی و گازرسانی به ۱۰۰ درصد از نقاط استان مهمترین فعالیت هایی بود که در دوران خدمت شهید جمهور در این خطه انجام شد.

وی اضافه کرد: مجوز ماده ۲۳ برای انتقال آب های زیرزمینی سرانی به نقاط دیگر استان کار بزرگی بود که در دولت سیزدهم رقم خورد و با اجرای این طرح
فیبر نوری در سراسر استان تا پایان خردادماه بهره برداری خواهد شد.

حسین نژاد ادامه داد: ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار در دولت سیزدهم سرمایه گذاری خارجی جذب و ۱۲۴ میلیون دلار صادرات از این استان انجام شد.

احمد وحیدی وزیر کشور روز پنجشنبه در سفر به خراسان شمالی مورد استقبال استاندار و مسوولان استانی قرار گرفت و بعد از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از طرح انتقال پساب به پتروشیمی بجنورد، جاده روستای خندقلو در بجنورد و شهرک گلخانه‌ای امام رضا(ع) در شهرستان مانه بازدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha