۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85500449
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقرار ادارات در شهرستان مانه خراسان شمالی ضروری است

 بجنورد- ایرنا- نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: استقرار ادارات در شهرستان تازه تاسیس مانه برای خدمات رسانی بهتر و رفاه شهروندان ضروری است و این موضوع باید در اولویت دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی شهریاری روز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان مانه خراسان شمالی که با حضور وزیر کشور برگزار شد اظهار کرد: بسیاری از ادارات در مانه با وجود ارتقای این بخش به شهرستان مستقر نشده‌اند و مردم برای ساده ترین خدمات به شهر همجوار مراجعه می کنند.

وی افزود: تعدادی از دستگاه ها که حضور دارند به شکل نمایندگی‌ اداره می‌شوند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاخص بهره مندی خراسان شمالی از راه مناسب پایینتر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: شهرستان مانه جزو آخرین شهرستان های استان از لحاظ میزان برخورداری راه مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: آب از دیگر دغدغه های اصلی استان و این شهرستان تازه تأسیس است که باید طرح های آبرسانی در دست اجرا شتاب گیرد.

شهریاری با بیان اینکه راه اندازی درمانگاه شبانه روزی در این شهرستان باید در دستورکار قرار گیرد، گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت به شهرستان های دارای ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر جمعیت مجوز احداث بیمارستان داده نمی شود که باید احداث درمانگاه شبانه روزی در این شهرستان سرعت گیرد.

استقرار ادارات در شهرستان مانه خراسان شمالی ضروری است

خدمات شهید جمهور به خراسان شمالی بی‌بدیل است

دیگر نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اقدامات ارزشمندی برای ارتقای شاخص راه روستایی استان در دوران خدمت شهید جمهور انجام شد اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم.

سیدمحمد پاکمهر افزود: همچنین در حوزه سدسازی نیز اقدامات ویژه ای انجام شده است که سد گلمندره یکی از طرح های موثر است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی سد "بش قارداش" بجنورد، گفت: این سد یکی از طرح های عمرانی نیمه تمام خراسان شمالی است که با پیگیری های انجام شده در میان طرح های اولویت دار وزارت نیرو قرار گرفت.

تاسیس شهرستان «مانه» به عنوان دهمین شهرستان استان تیرماه ۱۴۰۲ در هیات دولت مصوب شد.

خراسان شمالی دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آنان در روستاها زندگی می کنند و این استان از ۹ شهرستان تشکیل شده است.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha