۱۶ میلیارد ریال برای درمان کودکان زیرهفت سال هرمزگان هزینه شد

بندرعباس - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های دولتی استان، گفت: بیش از ۱۶ میلیارد ریال خدمت رایگان طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت‌ امسال برای درمان این کودکان در بیمارستان‌های استان هزینه شده است.‌

به گزارش ایرنا، دکتر غلامعلی جاودان روز پنجشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها اظهار کرد: در فروردین‌ماه سالجاری، تعداد ۶ هزار و ۱۹۹ بیمار در بیمارستان‌های کودکان، شریعتی و شهید محمدی بندرعباس و همچنین بیمارستان‌های دولتی بستک، پارسیان، جاسک، حاجی‌آباد، بندرخمیر، بندرلنگه، سیریک، قشم، میناب، بستری و مشمول این طرح شده‌ و هزینه درمان این کودکان، رایگان محاسبه شده است.

وی بیان کرد: همچنین در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری نیز تعداد ۱۰ هزار و ۷۷۹ بیمار زیر هفت سال در بیمارستان‌های یاد شده، بستری شدند که هزینه خدمات درمانی برای این ۲ ماه بیش از ۱۶ میلیارد ریال بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: خدمات تخصصی، فوق‌تخصصی و تنوع حضور اساتید برجسته در بیمارستان کودکان، باعث شده این مرکز به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز درمان کودکان در جنوب کشور تلقی شود.

جاودان یادآور شد: سازمان‌های بیمه‌گر پایه مکلف‌اند ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و سرپایی فوریت‌های پزشکی شامل معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری و توان‌بخشی و همچنین خدمات بستری و بستری فوریت‌های پزشکی را پرداخت کنند.

وی در تشریح جزییات این طرح گفت: از اواخر سال گذشته درمان رایگان کودکان زیرهفت سال مطرح و در نهایت از اسفندماه به اجرا گذاشته شد تا والدین این کودکان به شرط برخورداری از بیمه پایه، در روند درمان دلبندشان، رنجی جز رنج بیماری نداشته باشند و با خیالی آسوده از بابت هزینه‌ها، مراحل درمانی را طی کنند.

جاودان ادامه داد: درمجموع درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با استناد به (بند الف ماده ۹) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، صورت گرفت و طبق آن همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال، به استثنای داروهای سرپایی در مراکز دولتی دانشگاهی رایگان شد.

وی افزود: پس از اعلام وزارت بهداشت مبنی بر رایگان شدن درمان کودکان زیرهفت سال، این طرح در بیمارستان های دولتی استان اجرایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha