۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85500830
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

ابهری ها دیرتر از مناطق دیگر استان زنجان صاحب اولین فرزند می‌شوند

زنجان - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه میانگین سن پدران این استان در زمان تولد اولین فرزند، ۳۲.۵ سال و مادران ۲۶.۹ سال است، گفت: سن پدران و مادران در شهرستان ابهر در زمان تولد اولین فرزند، از سایر مناطق استان بیشتر است.  

مهدی ژاله چیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این اعداد و ارقام برای سال گذشته است، افزود: میانگین سن پدران در ابهر هنگام تولید اولین فرزند، ۳۳.۵ سال و مادران ۲۸.۱ سال است.

وی ادامه داد: میانگین کمترین سن پدران در زمان تولد اولین فرزند متعلق به شهرستان با ۲۹.۹ سال و مادران متعلق به شهرستان ایجرود با ۲۲.۸ سال است.
ژاله چیان گفت: سال گذشته در مجموع ۱۳ هزار و ۹۲۳ واقعه تولد در استان ثبت شد که این میزان نسبت به مدت مشابه قبل ۱.۶ درصد کاهش داشت.
وی افزود: از مجموع ۱۳ هزار و ۹۲۳ واقعه تولد ثبت‌شده در استان طی سال گذشته، هفت هزار و ۲۵۸ نوزاد پسر و ۶ هزار و ۶۶۵ نوزاد دختر بودند.
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: طی چند سال گذشته میزان کاهش ولادت های ثبت شده در استان زنجان نسبت به میانگین کشور، ‌مقداری بالاتر بود ولی سال گذشته این رقم به میانگین کشوری رسید و در واقع در زمینه فرزندآوری روند رو به رشدی را در استان داشتیم.
به گزارش ایرنا، بنابر اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان بر اساس آخرین داده های مرکز آمار ایران، جمعیت این استان در سال جاری به یک میلیون و ۱۱۹ هزار نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha