۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۲۷
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85500850
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رسانه آمریکایی: هشدار دولت بایدن به اسرائیل درباره جنگ محدود با لبنان

نیویورک – ایرنا- یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که دولت دموکرات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل درباره «جنگ محدود» با لبنان و احتمال وادار شدن ایران به مداخله، هشدار داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تارنمای آکسیوس به نقل از دو مقام آمریکایی و یک مقام اسرائیلی گزارش داد که دولت بایدن در هفته‌های اخیر به اسرائیل نسبت به «جنگ محدود» در لبنان هشدار داده و اعلام کرده است که این جنگ می‌تواند ایران را مجبور به مداخله کند.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی و اسرائیلی گفتند که نگرانی فزاینده ای در ارتش اسرائیل و وزارت دفاع اسرائیل وجود دارد و مقامات معتقدند وضعیت لبنان در حال تغییر به سمت جنگ است. آمریکا و فرانسه در تلاش برای یافتن راه حل دیپلماتیک برای کاهش تنش در مرز هستند اما هنوز پیشرفتی نداشته اند.

جلوگیری از جنگ همه جانبه میان اسرائیل و حزب‌الله که می‌تواند منجر به ویرانی گسترده در لبنان و اسرائیل شود، هدف اصلی دولت بایدن است. این تلاش ها در راستای تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از گسترش جنگ در غزه به یک درگیری منطقه‌ای بسیار گسترده‌تر بوده اما دولت بایدن معتقد است که بازگرداندن آرامش به مرز اسرائیل و لبنان بدون آتش بس در غزه غیرممکن خواهد بود.

مقامات آمریکایی به آکسیوس گفتند دولت بایدن به اسرائیل گفته که«جنگ محدود» در لبنان یا «جنگ منطقه‌ای کوچک» گزینه‌ای واقع بینانه نیست زیرا جلوگیری از گسترش و خارج از کنترل شدن آن دشوار خواهد بود.

مقامات آمریکایی و اسرائیلی گفتند، دولت بایدن به اسرائیل هشدار داد که تهاجم زمینی به لبنان، حتی اگر فقط در مناطق نزدیک به مرز باشد، احتمالا ایران را به مداخله سوق خواهد داد.

یکی از سناریوهایی که دولت با اسرائیل مطرح کرد این است که لبنان ممکن است مملو از شبه نظامیان طرفدار ایران در سوریه، عراق و حتی یمن شود که بخواهند به جنگ بپیوندند.

یک مقام ارشد ارتش اسرائیل گفت که وضعیت در مرزها از ماه مه تشدید شده است زیرا حزب الله حملات پهپادی موفق تری را علیه اهداف اسرائیلی انجام داد.

همزمان، حزب الله شروع به پرتاب راکت های «بورکان» با کلاهک های ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ پوندی کرد که خسارات قابل توجهی به پایگاه های ارتش اسرائیل در امتداد مرز وارد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha