۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85500931
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرداری قرچک برای نوسازی بافت فرسوده بسته‌های تشویقی ارائه می‌دهد

قرچک- ایرنا- شهردار قرچک گفت: به منظور نوسازی بافت فرسوده مناطق شهری قرچک، شهرداری اقدام به ارائه بسته‌های تشویقی کرده است.

محسن خرمی شریف روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مساحت شهر قرچک بیش از ۳ هزار هکتار است که از این میزان، ۸۲ هکتار آن بافت فرسوده بوده و نوسازی آن یکی از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری است و همواره تلاش شده تا مردم به نوسازی املاک و منازل فرسوده اقدام کنند.


وی افزود: وجود بافت فرسوده همواره با مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همراه است و خدمت رسانی به ساکنان آن را برای مدیریت شهری با مشکل مواجه می‌کند از این رو، شهرداری قرچک با ارائه بسته‌های تشویقی تلاش دارد تا مردم را با بازسازی این بافت ترغیب نماید.


شهردار قرچک تصریح کرد: بر اساس مصوبات مدیریت شهری، کلیه املاک متقاضی نوسازی در محلات مشخص شده هدف باز آفرینی ، مشمول طرح تشویقی هستند و مردم حق دارند تا از این بسته‌های تشویقی استفاده کنند.


خرمی شریف اظهار داشت: اعطای حداکثر یک طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب، اختصاص درب پارکینگ اضافه برای تامین پارکینگ بیشتر، کاهش میزان تامین پارکینگ الزامی تا ۷۵ درصد از کل پارکینگ‌ها و امکان صدور مجوز برای املاک کمتر از حد نصاب و غیر قابل تجمیع و ریزدانه با هر مساحتی بدون تشویقی از جمله این مشوق‌ها است.


وی گفت: شهروندان می‌توانند به منظور استفاده از این طرح تشویقی و هرگونه راهنمایی در زمینه تخفیف‌ها و تسهیلات بانکی،به سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری قرچک مراجعه نمایند.


محدوده طرح بازآفرینی شهری قرچک در حوزه باقرآباد، مافی آباد، داودآباد، محمدآباد،ولی‌آباد و پوئینک واقع شده است.


شهرستان قرچک از یک شهر برخوردار بوده و با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha