۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۹
کد خبر: 85500950
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جنگجوی آبی‌ها نیازمند حمایت

۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۹
کد خبر: 85500950
جنگجوی آبی‌ها نیازمند حمایت

تهران- ایرنا- علی چینی در حالی این روزها شرایط سختی را روی تخت بیمارستان سپری می‌کند، که انتظار می‌رود مورد حمایت افرادی قرار بگیرد که می‌توانند به بازیکن و مربی سابق استقلال کمک کرده تا وی به زندگی عادی بازگردد.

به گزارش ایرنا، علی چینی یکی از بازیکنان اسبق فوتبال ایران است که هواداران بازی‌های او را در استقلال به یاد دارند. بازیکنی که با جنگندگی بارها برای استقلال به میدان رفت و زمینه‌ساز موفقیت‌های این تیم شد. پیشکسوت استقلال و مربی اسبق این تیم که در سال‌های نه چندان دور، در زمین چمن خودنمایی می‌کرد، این روزها درگیر شرایطی است که او را از مستطیل سبز به تخت بیمارستان کشانده است.

آنهایی که چینی را می‌شناسند خوب می‌دانند او هنوز به استقلال مانند روزهایی که در زمین بازی توپ می‌زد، غیرت و تعصب دارد. روزهایی که در فوتبال پول معنایی نداشت و عشق و علاقه کافی بود تا پیراهن آبی‌های پایتخت را بر تن کنید. او به مانند بازیکنان هم دوره خود با افتخار این پیراهن را پوشید و به میدان رفت‌،‌ اما چرخ روزگار و سرنوشت، این بازیکن متعصب را با مشکلات شدید کلیوی روبه‌رو کرد تا جایی که کار به عمل پیوند و شرایط وخیمی رسید که او را نیازمند دعای مردم و هواداران واقعی فوتبال کرد.

بارها این جمله را شنیدیم که پهلون زنده را عشق است. این جمله شاید زیبا اما بسیار دردناک است و یکبار دیگر مصداق آن را به وضوح می‌بینیم. علی‌ چینی که روزی با صدای هواداران استقلال در زمین بازی جولان می‌داد این روزها در سکوت محض،‌ روی تخت بیمارستانی است که به دعای خیر مردم نیاز دارد. شاید اگر صدای گلایه آتیلا حجازی بلند نمی‌شد همین اندک دوستانی که زحمت حضور بر بالین او و پیگیری وضعیت درمانی پیشکسوت استقلال را به خود دادند، هم نبودند.

چینی مدت‌هاست با مشکلات کلیوی دست و پنجه نرم می‌کند و سابقه پیوند کلیه هم دارد. او که چندی پیش هدایت تیم ملی فوتبال پیوند اعضای ایران را برای حضور در نخستین دوره رقابت‌های جام جهانی بر عهده گرفته و تیم خوب و آماده‌ای را روانه میدان کرده بود، این روزها با شرایط سختی دست و پنجه نرم می‌کند و باید یکبار دیگر تحت عمل پیوند کلیه قرار بگیرد.

شرایط سخت بیماری جدا از بحث درمان نیازمند حمایت‌هایی است که امیدواریم حداقل از سوی مدیران فوتبالی و آنهایی که دستشان به دهانشان می‌رسد، مورد توجه قرار بگیرد. فراموش نکنیم چینی اولین و آخرین چهره ورزشی نیست که با بیماری مواجه می‌شود اما اجازه ندهید این جمله معنای تلخی پیدا کند که پهلوان زنده را عشق است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha