۳۰ هزار کیلومتر فیبر نوری در دولت سیزدهم  در کشور اجرا شد+ فیلم

گچساران- ایرنا- مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: ۳۰ هزار کیلومتر توسعه فیبر نوری در دولت سیزدهم در مناطق مختلف شهری و روستایی کشور اجرایی شده است.

مجید سلطانی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گچساران افزود: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور دارای پوشش اینترنت هستند.

وی بیان کرد: بطور متوسط سالانه ۱۰ هزار کیلومتر توسعه فیبر نوری در مناطق شهری، روستایی و بین شهری در کشور انجام می‌شود.

سلطانی با بیان اینکه اجرای طرح توسعه فیبر نوری در دولت سیزدهم سرعت گرفت گفت: هم اکنون میزان فیبر نوری مخابرات ایران بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: طرح نهضت جهادی توسعه فیبرنوری"(نجما) در خرداد ۱۴۰۱ طراحی و به مناطق ابلاغ شد که با همکاری استان ها آغاز شد.

سلطانی عنوان کرد: توسعه شبکه در شرکت مخابرات ایران در لایه های مختلف مد نظر ما بوده و توسعه شبکه تنها فیبر نوری نیست.

وی ادامه داد شرکت مخابرات ایران در ۶ ماهه گذشته در بخش انتقال و دیتا اقدامات خوبی انجام داد.

سلطانی افزود: در شرکت مخابرات به دلیل تجربه‌ای که کادر فنی و مدیران دارند، سعی بر توسعه پایدار داشته تا مشکلات مردم برطرف شود.

وی با بیان اینکه مشکلات و نواقصی در زمینه زیر ساخت های مخابرات وجود دارد افزود: به هر حال شبکه گسترده و پهناور است،در صورتی که عوارض طبیعی کهگیلویه و بویراحمد و روستاها را بخصوص در مسیرهای سخت گذر در نظر بگیرید، تلاش گسترده پرسنل مخابرات برای رفع این مشکلات مشاهده می‌شود و تاکنون نیز کارهای خوبی انجام شده است.

روستاهای بالای ۲۰ خانوار زیر پوشش اینترنت قرار می گیرد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: در دولت‌های گذشته و دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده، تمام روستای بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش اینترنت قرار گیرند و با کمک شرکت های بزرگ همچون شرکت مخابرات ایران و ایرانسل و برخی شرکت‌های بزرگ کشور این هدف تا حدودی محقق گردید.

وی بیان کردهم اکنون بیش از ۹۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار در ایران دارای پوشش اینترنت هستند، تعدادی از روستاها به علت عوارض طبیعی و نداشتن راه در برنامه این هدف قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha