۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85501041
T T
۱۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

موسسه آمریکایی: حماس از بقای خود مطمئن شده‌ است

۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۲
کد خبر: 85501041
موسسه آمریکایی: حماس از بقای خود مطمئن شده‌ است

تهران-ایرنا- یک موسسه آمریکایی از تقویت روحیه نیروهای مقاومت فلسطین و افزایش امید آنها به پیروزی در جنگ علیه غزه خبر داد و نوشت: حماس از بقای خود مطمئن شده‌است

به گزارش روز جمعه ایرنا، موسسه مطالعات جنگ در آمریکا در گزارشی اعلام کرد: از ماه دسامبر(آذر و دی ۱۴۰۲) که (رژیم) اسرائیل نیروهایش را در غزه کاهش داد، حماس درباره بقای خود مطمئن شد.

موسسه مطالعات جنگ در آمریکا با اشاره به اظهارات «یحیی السنوار» از رهبران مقاومت فلسطین در غزه درباره شرایط خوب نیروهای مقاومت، نوشت: تاکتیک های نبرد حماس، جنگ را پیچیده کرده و نیروهای حماس بعد از مبارزه با نیروهای اسرائیلی، به مناطقی می روند که نیروهای متخاصم در آنجا حضور ندارند و در آنجا می توانند تجدید قوا کنند.

این موسسه آمریکایی با اشاره به رویکرد مقاومت فلسطین برای جنگ چریکی با ارتش اشغالگر، نوشت: مقامات آمریکایی هم اذعان کرده اند که حماس توان جنگیدن برای ماه های متمادی را دارد.

موسسه مطالعات جنگ درباره توان تسلیحاتی مقاومت فلسطین نیز نوشت که حماس هم از طریق به غنیمت گرفتن سلاح نظامیان صهیونیست و هم از طریق تونل های مخفی، تسلیحات مورد نیاز خود را تامین می کند.

پس از هشت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اشغالگر طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره بوده، شکست دهد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در مناطق مختلف نوار غزه و همچنین حمله به گذرگاه رفح از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha