مدیرکل ورزش و جوانان: تکمیل ۲۸ طرح ورزشی سمنان نیازمند اعتبار است

سمنان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان سمنان گفت: ۲۸ طرح عمرانی در حوزه ورزش این استان دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد و نیازمند تامین اعتبار برای تکمیل است.

محمدتقی علوی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۳ طرح ورزشی نیمه‌تمام ورزشی مصوب دور نخست سفر شهید آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به استان سمنان در آبان ۱۴۰۰ تکمیل و بهره‌برداری شد.

وی ادامه داد: مجموعه ورزشی جانبازان و معلولان از جمله طرح‌های عمرانی مصوب سفر رییس جمهور به استان سمنان در آبان ۱۴۰۰ است که به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان سمنان تصریح کرد: تکمیل و تجهیز سالن‌های ورزشی نیمه‌تمام از اولویت‌هاست و تامین و توسعه تجهیزات برای رشته‌های مختلف ورزشی با اهتمام ویژه در دست پیگیری است.

مدیرکل ورزش و جوانان: تکمیل ۲۸ طرح ورزشی سمنان نیازمند اعتبار است

توسعه و به‌روزرسانی تجهیزات ورزشی از اعتبارات سفر شهیدجمهور به سمنان سهم دارد

علوی با اشاره به فرسودگی برخی دستگاه‌های ورزشی پایگاه ورزش قهرمانی سمنان گفت: تامین و به روزرسانی تجهیزات از محل اعتبارات مصوب سفر دور دوم شهید جمهور به این استان مصوبه دارد که تخصیص اعتبارات در دست پیگیری است.

وی افزود: برخی دستگاه‌های ورزشی مربوط به پایگاه ورزش قهرمانی و رشته ورزشی بدنسازی و پرورش اندام مشترک است که برای احیا و به‌روزرسانی وسایل کمک شد.

مدیرکل ورزش و جوانان سمنان اطهار کرد: سال گذشته تعدادی وسایل ورزشی برای پایگاه ورزش قهرمانی سمنان خریداری و به‌روزرسانی شد و اگر در برهه کنونی دستگاهی خراب باشد نسبت به تعمیر اقدام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان ۵۰ هیات ورزشی دارد که از این تعداد ۴۷ هیات زیر نظر مستقیم اداره‌کل ورزش و جوانان استان فعال است و مجمع‌ این هیات‌ها به طور منظم برگزار می‌شود.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت بیش از ۱۴۱ هزار نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می‌کنند.

۳۸ درصد جمعیت سمنان را جوانان تشکیل می‌دهند و شمار ورزشکاران سازمان‌یافته این استان به ۴۶ هزار و ۸۷۵ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha