هدفگذاری برای میزبانی از سه مسابقه بین‌المللی بدمینتون در سمنان

سمنان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان سمنان گفت: برگزاری سه تا چهار مسابقه بین‌المللی بدمینتون تا پایان امسال در این استان هدفگذاری شد.

محمدتقی علوی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بدمینتون از جمله رشته‌های ورزشی پرطرفدار و مقام‌آور در سمنان است که میزبانی مسابقات بین‌المللی به منظور ارتقای تجربه و مهارت ورزشکاران این استان در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: گروه ورزشی بانوان در شاهرود و آقایان در سمنان مقام‌آوران رشته بدمینتون هستند و انتظار می‌رود ورزشکاران این استان در مسابقات بین‌المللی که برای کسب آن تلاش می شود، شرکت کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان سمنان بیان کرد: زیرساخت میزبانی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی بدمینتون در این استان از جمله سالن تخصصی و استاندارد و تجهیزات مناسب فراهم است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

هدفگذاری برای میزبانی از سه مسابقه بین‌المللی بدمینتون در سمنان

ضرورت شکل‌گرفتن فرهنگ باشگاه‌داری در استان سمنان

وی اضافه کرد: سمنان در رشته‌های مختلف ورزشی گروهی از جمله هندبال، بسکتبال و فوتسال در لیگ‌های کشوری نماینده دارد، اما برای درخشش تیم‌ها باید باشگاه‌داری در فرهنگ ورزش این استان تقویت شود.

مدیرکل ورزش و جوانان سمنان گفت: قهرمان‌پروری با تکیه بر برنامه‌ریزی و پژوهش محوری اولویت این اداره‌کل است و با همین رویکرد امسال برای اولین بار از رشته ورزشی دوچرخه سواری از این استان به اردوی تیم ملی ورزشکار دعوت شد و مدال‌آوری و شمار عضویت بازیکنان این استان در تیم های ملی افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان ۵۰ هیات ورزشی دارد که از این تعداد ۴۷ هیات زیر نظر مستقیم اداره‌کل ورزش و جوانان استان فعال است و مجمع‌ این هیات‌ها به طور منظم برگزار می‌شود.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت بیش از ۱۴۱ هزار نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می‌کنند.

۳۸ درصد جمعیت سمنان را جوانان تشکیل می‌دهند و شمار ورزشکاران سازمان‌یافته این استان به ۴۶ هزار و ۸۷۵ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha