۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85501877
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساکنان بخش‌هایی از سیدنی بر اثر سیل تخلیه شدند

۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۹
کد خبر: 85501877
ساکنان بخش‌هایی از سیدنی بر اثر سیل تخلیه شدند

تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز اعلام کرد که ساکنان بخش‌هایی از شهر سیدنی استرالیا به دلیل بارش‌های شدید باران و جاری شدن سیل تخلیه شدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از این خبرگزاری، بارش های شدید ۲۴ ساعت گذشته، موجب جاری شدن سیل در بخش هایی از شهر پنج میلیون نفری سیدنی شده است و مقام های محلی ناگزیر به تخلیه برخی از ساکنان شدند.

بر اساس این گزارش، اداره خدمات فوریت های ایالت «نیو ساوث ولز» (New South Wales) تاکنون ۱۰ دستور فوری تخلیه در نواحی حومه شمالغربی سیدنی صادر کرده و این در حالی است که تاکنون ۱۳ مورد عملیات نجات برای ساکنان مختلف این شهر انجام شده است.

ساکنان بخش‌هایی از سیدنی بر اثر سیل تخلیه شدند

دبورا پلاتز معاون کمیسر خدمات و فوریت های این ایالات در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه این بارش ها ادامه دارد، گفت: خطر طغیان رودخانه در پی بارش های اخیر در غرب سیدنی وجود دارد.

جهاد دیب (Jihad Dib) وزیر خدمات اضطراری ایالات نیو ساوث ولز نیز در این کنفرانس خبری نسبت به سر ریز شدن سدهای پیرامون سیدنی هشدار داد و گفت که ناگزیر به صدور دستور تخلیه در بسیاری از مناطق این ایالت و شهر سیدنی خواهند بود.

خبرگزاری رویترز به میزان خسارت ها و یا تلافات ناشی از این سیل اشاره ای نکرده است.

بر اساس این گزارش، از سال ۱۹۰۰ تا ۲۰۲۲ میلادی، جاری شدن سیل دومین عامل مرگ و میر (حدود ۲۰ درصد) ناشی از حوادث طبیعی در استرالیا به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha