کنعانی: تحریم کالاهای صهیونیستی موثرترین کار در برابر بی‌عملی دولت‌ها و شورای امنیت است

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امورخارجه، عنوان کرد: به دلیل بی‌عملی دولت‌ها و شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، مسئولیت ملت‌ها و نیز سازمان‌های مردم‌نهاد در حمایت از ملت مظلوم فلسطین افزایش می‌یابد. تحریم کالاها و شرکت‌های صهیونیستی آسان‌ترین کار اما بسیار مؤثر است.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، در یادداشتی در حساب رسمی خود در فضای مجازی نوشت: ۲۴۵ روز است که حملات مستمر، همه‌جانبه و مرگبار رژیم صهیونیستی علیه ساکنان تحت محاصره نوار غزه و کشتار دردناک زنان و کودکان آن ادامه دارد.

وی افزود: شنیع‌ترین جنایات بین‌المللی از جمله جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و جنایت نسل‌کُشی از طریق کشتار وسیع و گسترده شهروندان، زنان و کودکان، حمله به اردوگاه‌ها، مدارس، مساجد، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، کلیساها، قتل اسرا، قتل هدفمند خبرنگاران، استفاده از سلاح گرسنگی و قحطی مصنوعی، کوچاندن اجباری بیش از یک‌ میلیون نفر از مردم غزه، کشتار کارکنان سازمان‌های بین‌المللی فعال در امور بشردوستانه و .... بخشی از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه در طول ۲۴۵ روز گذشته است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: به دلیل بی‌عملی دولت‌ها و شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، مسئولیت ملت‌ها و نیز سازمان‌های مردم‌نهاد در حمایت از ملت مظلوم فلسطین افزایش می‌یابد. تحریم کالاها و شرکت‌های صهیونیستی آسان‌ترین کار اما بسیار مؤثر است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های فلسطینی، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۷ هزار کودک در نوار غزه از آغاز جنگ والدین خود یا یکی از آنها را از دست دادند.

در این بیانیه آمده است که ۳ هزار و ۵۰۰ کودک دیگر نیز در غزه به سبب سوء تغذیه و کمبود مواد غذایی به خاطر جنگ در خطر فوت شدن قرار دارند.

این گزارش همزمان با آن منتشر می‌شود که سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی را به خاطر قتل و کشتار کودکان فلسطینی در لیست سیاه خود قرار داد.

حملات وحشیانه و خلاف موازین انسانی و قوانین بین المللی از سوی رژیم صهیونیستی به غزه موجب اعتراضات گسترده افکار عمومی، نهادهای مدنی و سازمان های بین المللی شده است و سازمان ملل متحد نیز واکنش های شدیدی داشته که بطوری که برخی سازمان ها و نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل و دبیر کل آن خواستار برخورد با اسرائیل شده اند.

در همین پیوند برخی رسانه ها اعلام کردند که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد قرار است اسرائیل را به فهرست سیاه جهانی متخلفان علیه کودکان اضافه کند.

به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، مدرسه «السردی» که آوارگان را در اردوگاه ۲ در «النصیرات» در مرکز نوار غزه در خود جای داده بود، هدف حمله جنگنده‌های رژیم اسرائیل قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha