زاخارووا: روسیه همواره برای گفت‌وگوهای دوجانبه هسته‌ای آمادگی دارد

تهران-ایرنا- «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی در حاشیه مجمع اقتصادی سن پترزبورگ گفت: مسکو همواره برای گفت‌وگوهای دوجانبه با قدرت‌های هسته‌ای آمادگی دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (شنبه) با بیان این مطلب افزود: ما به اظهارات مقامات واشنگتن در مورد استقرار تسلیحات هسته‌ای مطابق با دکترین هسته‌ای روسیه پاسخ خواهیم داد.

وی افزود:روسیه با وجود تشدید رقابت تسلیحاتی با واشنگتن، هرگز گفت‌وگو و مذاکره با ایالات متحده در مورد کنترل این سلاح‌ها را رد نکرده است.

یک مقام کاخ سفید روز جمعه گفت که ایالات متحده ممکن است استقرار سلاح‌های هسته‌ای راهبردی خود را در سال‌های آینده افزایش دهد تا از تهدیدات چین، روسیه و سایر کشورها جلوگیری کند.

زاخارووا در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) به نقل از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که این کشور در چارچوب دکترین هسته‌ای خود و در صورت نیاز، از اقدامات متناسب استفاده خواهد شد.

روز گذشته رئیس جمهور روسیه گفت: واشنگتن بار دیگر از موضوعات مرتبط با روسیه برای حل مشکلات داخلی استفاده می‌کند که نشان دهنده کمبودهای ایالات متحده است ولی کاخ سفید باید به جای کارهای سیاسی کوتاه مدت، بر اساس منافع ملی خود اعلامیه صادر کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه متذکر شد که کشورش هیچ وقت دست از گفت‌وگو با کشورهای هسته‌ای برنداشته است.

زاخارووا افزود: «ما همیشه اعلام کرده‌ایم که حتی در سخت‌ترین موقعیت‌ها هم فضایی برای گفت‌وگو وجود دارد و همواره رویکرد مشابهی را در عمل نشان داده‌ایم. این بخشی از سیاست خارجی ماست.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha