مهربان: نتایج تورنمنت مجارستان نشان‌دهنده تصمیم درست فدراسیون کشتی درباره یزدانی بود

تهران- ایرنا- دبیر فدراسیون کشتی، کسب مدال طلای تورنمنت مجارستان توسط ستاره کشتی ایران را نتیجه تصمیم درست این فدراسیون عنوان کرد.

به گزارش عصر شنبه ایرنا، ابراهیم مهربان درباره عملکرد حسن یزدانی در مسابقات رنکینگ‌دار مجارستان، گفت: یزدانی نشان داد که کسب این همه افتخار و مدال در دنیای کشتی بی دلیل نبوده است.

سخنگوی فدراسیون کشتی، اظهار داشت: فدراسیون کشتی و کادر فنی در طول مدت این ۹ ماه در کنار یزدانی بودند و برنامه‌های این قهرمان، قبل، حین و پس از عمل جراحی و دوره نقاهت و آماده‌سازی به صورت کامل با فدراسیون و کادر فنی هماهنگ شده بود تا وی بتواند در آرامش بیشتر خود را آماده حضور دوباره در میادین قهرمانی کند.

مهربان ادامه داد: در تدوین چرخه انتخابی تیم ملی عمل جراحی یزدانی دیده شد و بر این اساس شرایط منتخب وزن ۸۶ کیلوگرم مشخص گردید و در ادامه نیز به اجرای چرخه پایبند بودیم و علی‌رغم نظراتی که بیان شده بود، این فرصت در زمان و مکان مناسب به یزدانی داده شد تا خود را محک بزند.

سخنگوی فدراسیون کشتی، گفت: در اعزام حسن یزدانی به تورنمنت مجارستان ۳ هدف اصلی، ایجاد اعتماد به نفس و کاهش استرس قبل از مسابقات المپیک، محک جدی در مقابل حریفان المپیکی و فرصت و زمان کافی ۵۰ روزه بعد از مسابقات مجارستان برای انجام تمرینات سنگین تا المپیک مدنظر فدراسیون کشتی قرار داشت.

وی افزود: علی‌رغم برخی نظرات دوستان، نمی‌توانستیم با توجه به موارد فوق و همچنین شرایط سلامتی و آمادگی جسمانی یزدانی، وی را زودتر یا دیرتر به مسابقات دیگر اعزام کنیم.

مهربان در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه نتیجه این رقابت، بیانگر این بود که فدراسیون کشتی و کادر فنی با توجه به پیگیری کامل و لحظه به لحظه شرایط جسمانی، فنی و سلامتی حسن یزدانی در حفظ این سرمایه بزرگ کشور تصمیم درستی اتخاذ کرده است. امیدوارم که با توجه به زمان کم باقی مانده به المپیک پاریس و لزوم آماده‌سازی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضور موفق در این آوردگاه مهم، کارشناسان و پیشکسوتان عزیز یار و یاوری کشتی ایران باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha