چهار میلیون ورزشکار سازمان یافته از دستاوردهای انقلاب است

خمین - ایرنا - رییس سازمان بسیج ورزشکاران کشور گفت: چهار میلیون ورزشکار سازمان یافته در کشور از دستاوردهای انقلاب است و ۵۰ درصد از ورزشکاران را بانوان تشکیل می دهند.

به گزارش ایرنا ،سرهنگ« مهدی میرجلیلی» عصر شنبه در آیین تجلیل از جامعه ورزش و جوانان شهرستان خمین در سالن اجتماعات بیت تاریخی امام راحل با تبریک روز ازدواج افزود: به برکت انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) ۵۵ فدراسیون ورزشی، ۲۳۰ رشته ورزشی، بیش از ۳۰۰ هزار مربی ورزشی و ۳۳ هزار معلم ورزش در کشور فعالیت دارند.

وی با اشاره به ۱۰۰ هزار دانش آموخته علوم ورزشی بیان کرد: ۱۵ هزار هیات ورزشی در کشور فعال است.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران کشور با بیان اینکه در دوران رژیم بی کفایت طاغوت با وجود ۳۵ میلیون جمعیت سه سانتی متر سرانه ورزشی کشور بود، گفت: سرانه ورزشی امروز کشور به یک متر افزایش یافته است.

میرجلیلی ادامه داد: امروز بیش از ۴۰ کرسی بین المللی در حوزه ورزش داریم.

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) به ما هویت، عظمت و استقلال بخشید و جامعه ما را زنده کرد و به ما خودباوری و انسجام داد.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران کشور گفت: امام خمینی(ره) متعلق به تمام مردم آزادیخواه دنیا است و فقط برای مردم خمین نیست.

میرجلیلی با اشاره به اینکه ورزشکاران با امام مانوس بودند، اضافه کرد: نخستین خواسته ورزشکاران از امام راحل ساخت سرود ملی برای زمان قهرمانی در عرصه های جهانی بود.

وی، مسئولیت ورزشکاران خمین را سنگین دانست و گفت: شما ورزشکاران خمین سفیران انقلاب هستید و باید پیام انقلاب را به دنیاصادر کنید.

رییس سازمان بسیج تاکید کرد: باید به دنیا نشان دهیم که ورزشکاران ما اهل دینداری هستند.

میرجلیلی ادامه داد: بانوان قهرمانی که با حجاب رو سکو قرار می‌گیرند امید بانوان دنیا هستند و نشان می دهند که حجاب محدودیت نیست .

رییس بسیج جامعه ورزشی کشور گفت: پیوند جامعه ورزش با امامین انقلاب دلی است و از سال ۵۷ آغاز شده و تا دیدار هایی که با مقام معظم رهبری دارند ادامه پیدا کرده است.

میرجلیلی با بیان اینکه ورزشکاران در ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی مسئولیت دارند، افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با مدال آوران ۱۱ بار از بانویی که با نامحرم دست نداد تقدیر کردند.

رییس اداره ورزش و جوانان خمین نیز در این آیین گفت: تکریم پیشکسوتان و قهرمانان و تلاش گران عرصه ورزش همواره مورد تاکید است.

سعید امجدی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) ادامه داد: این نوع برنامه ها در سال یک بار برگزار می شود در حالی که نیازمند برگزاری آن به طور فصلی است.

رییس اداره ورزش و جوانان خمین بیان کرد: هفت میلیارد ریال در فروردین امسال به هیات های ورزشی پرداخت شد.

امجدی گفت: جایگاه برتر در بخش ورزش روستایی استان متعلق به خمین است و ۱۵ زمین چمن مصنوعی که احداث آنها از پارسال آغاز شده آماده بهره برداری است و ۲ زمین دیگر در حال احداث است.

وی افزود: رتبه ۱۴ مسابقات مینی فوتبال در بین بیش از ۲ هزار شهرستان، پرورش ورزشکاران بسیاری در عرصه ملی و بین المللی ،عضو تنیس ملی روی میز بانوان، قهرمان کاراته بانوان جهان و کسب مقام های کشوری دو و میدانی از افتخارات جامعه ورزش زادگاه امام راحل است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین از ۲ خانواده شهید ورزشکار ،۲ جانباز پیشکسوت دفاع مقدس، چهار سازمان مردم نهاد، اصحاب رسانه و ۱۰۰ ورزشکار مدال آور و هیات ورزشی خمین تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha