شلیک پلیس سارق حرفه‌ای را در جنوب تهران متوقف کرد/ دستگیری ۳۰۰ شرور در ۲۴ ساعت
عکس تزئینی است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق حرفه‌ای در تعقیب و گریز نفسگیر چند کیلومتری و با شلیک تیر هوایی خبر داد.

به گزارش ایرنا، سردار علی ولی‌پور گودرزی روز یکشنبه در این باره گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی کارآگاهان گشت پلیس آگاهی در منطقه شوش در حال گشت زنی بودند که به یک خودروی پژو ۲۰۶ سفید رنگ تک سرنشین مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: کارآگاهان در گام نخست متوجه شدند، پلاک خودروی موردنظر سابقه سرقت دارد و وسیله نقلیه مذکور در محله بی‌سیم سرقت شده است؛ همین کافی بود تا کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شوند و بلافاصله دستور ایست دادند.

سردار ولی‌پور گودرزی افزود: راننده پس از مشاهده پلیس به صورت خطرناکی با ماشین در یکی از اتوبان‌های جنوب متواری شد که در مسیر به خودروهای پارک شده شهروندان خسارت ایجاد کرد؛ کارآگاهان در جریان تعقیب و گریز چند کیلومتری در جنوب تهران با رعایت قانون به کارگیری سلاح با شلیک تیر هوایی خودرو را متوقف و متهم را دستگیر کردند.

وی عنوان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

شلیک پلیس سارق حرفه‌ای را در جنوب تهران متوقف کرد

انهدام باند سارقان دوچرخه

همچنین سرهنگ علی قاسم پور رییس پلیس پیشگیری تهران از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقانی که اقدام به سرقت دوچرخه و از اماکن خصوصی کرده بودند، خبر داد و گفت: در پی اعلام سرقت دوچرخه و وسایل دیگر از انباری در محدوده محله مسعودیه، تیم عملیات کلانتری ۱۵۷ مسعودیه در محل حاضر شده و به بررسی دوربین های مداربسته در محل وقوع جرم پرداختند و با بررسی های انجام شده و اقدامات فنی پلیسی هویت سارقان شناسایی شد.

سرهنگ قاسم‌پور افزود: با هماهنگی مقام قضایی، ماموران کلانتری با شناسایی مخفیگاه متهمان در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری سه نفر از سارقان و انتقال آن ها به کلانتری شدند که در بازجویی مشخص شد متهمان از سارقان سابقه دار اماکن خصوصی هستند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: تعداد زیادی از اقلام و وسایل سرقتی از جمله دوربین های مداربسته، ابزارآلات و ۱۰ عدد دوچرخه مسروقه کشف و جهت بررسی به کلانتری منتقل شدند، تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری مالخران در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ قاسم پور با اشاره به سوابق متهمان در خصوص سرقت گفت: متهمان به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند و جهت سیر مراحل قانونی به همراه پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت توصیه کرد: منازل و انبارهای خود را به حفاظ های آهنی و تجهیزات ایمنی همچون دوربین های مداربسته و دزدگیر مجهز کنند.

دستگیری ۳۰۰ سارق، مالخر و مواد فروش در ۲۴ ساعت

وی همچنین از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سطح کلانتری های پایتخت خبر داد و گفت: تعداد ۳۰۰ نفر سارق، مالخر و فروشنده مواد مخدر در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شدند.

سرهنگ قاسم پور افزود: در پی اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در سطح کلانتری های تهران بزرگ در روز ۱۹ خرداد ماه، ماموران پلیس پیشگیری موفق به دستگیری ۱۷۰ نفر سارق حرفه ای، ۱۰۰ نفر خرده فروش مواد مخدر و ۳۰ نفر فروشنده و تولید کننده مشروبات الکلی در سطح شهر شدند.

وی گفت: در این راستا تعداد ۵۳ دستگاه خودرو، تعداد ۲۷ دستگاه موتورسیکلت توقیف و روانه پارکینگ شده و ۳۲ عدد تلفن همراه مسروقه و حدود یک کیلوگرم مواد مخدر کشف که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت تاکید کرد: اجرای طرح های مشابه به جهت ارتقا امنیت اجتماعی در پایتخت و دستگیری سارقان، مالخران و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در کلانتری های سطح تهران همچنان با قدرت و شدت بیشتری در سال ۱۴۰۳ تداوم خواهد داشت.

دستگیری سارقان حرفه ای اماکن خصوصی

سرهنگ حسین مافی سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان اماکن خصوصی خبر داد.

وی در این باره افزود: شهروندی با مراجعه به کلانتری ۱۱۷ جوادیه اظهار داشت شب گذشته سارقی با تخریب قفل و ورود به انبار وی، اقدام به سرقت لوازم کرده است.

سرهنگ مافی افزود: با بررسی فیلم های استخراج شده از دوربین های مداربسته و اقدامات فنی پلیسی، هویت و مخفیگاه ۲ سارق ۳۸ و ۴۰ ساله سابقه دار که اقدام به سرقت از اماکن خصوصی می کردند، شناسایی شد.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی تیم عملیات کلانتری به مخفیگاه متهمان اعزام شده و در یک عملیات غافلگیرانه متهمان را دستگیر کردند و در بررسی‌های اولیه از مخفیگاه آن ها، اموال سرقتی از جمله لوازم صنعتی و کارگاهی و دستگاه چاپ و تکثیر به ارزش ۲ میلیارد ریال کشف و به همراه متهمان به کلانتری دلالت داده شد.

شلیک پلیس سارق حرفه‌ای را در جنوب تهران متوقف کرد

سرهنگ مافی عنوان کرد: متهمان به جرم خود مبنی بر سرقت از اماکن خصوصی و بیش از ده فقره سرقت مشابه اعتراف کردند و تعداد یک نفر از شکات شناسایی شد و شناسایی شکات و مالباختگان دیگر در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت در ادامه به شهروندان توصیه کرد با ارتقای سیستم امنیتی اماکن خصوصی با نصب دوربین‌های مداربسته و دزدگیر، امکان سرقت را به حداقل برسانند و در صورت وقوع سرقت، بلافاصله با مراجعه حضوری و یا تماس با پلیس ۱۱۰، آن را گزارش کنند.

عامل شرارت و تیراندازی  محله خاک سفید تهران زمین‌گیر شد

معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس پایتخت از شناسایی و دستگیری عاملان شرارت و تیراندازی در شرق تهران خبر داد و گفت: ماموران در پی دریافت خبری مبنی بر درگیری منجر به تیراندازی ۲ نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار که پس از این اقدام شرورانه متواری و مخفی شده بود، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از ماموران پایگاه چهارم سازمان اطلاعات پلیس تهران قرار گرفت.

سرگرد محمد زیدی اظهار کرد: پس از تلاش شبانه‌روزی و با بکارگیری شگردهای پلیسی و اطلاعاتی، سرانجام روز گذشته ماموران پلیس موفق به شناسایی مخفیگاه متهمان در یکا از محلات شرق تهران واقع در خاک سفید شدند و ماموران پس از انجام هماهنگی‌های قضایی در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی، موفق به دستگیری متهمان شدند.

وی با اشاره به اینکه متهمان به بزه ارتکابی خود اعتراف کردند ادامه داد: متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند. پلیس با اشرافیت، پوشش اطلاعاتی کامل، رصد و پیگیری شبانه‌روزی و حضور به موقع خود در محل حوادث، به هیچ عنوان اجازه عرض اندام به اراذل و اوباش و هنجارشکنان را نخواهد داد.

اختلافات شخصی بوی خون گرفت

رییس پلیس آگاهی پایتخت از بازداشت عاملان قتل مرد جوان توسط کارآگاهان اداره دهم خبر داد و گفت: اواسط خرداد ماه امسال، کارکنان انتظامات یکی از بیمارستان‌های تهران از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مرگ مشکوک مرد جوانی را روی تخت بخش اورژانس گزارش کردند.

سردار علی ولی‌پور گودرزی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، با اعلام این خبر، تیمی از زبده‌ترین کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با حضور در سردخانه بیمارستان با جسد مردی جوان حدود  ۲۰ساله مواجه شدند که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه هم نشان می‌داد که مقتول در جریان درگیری در یکی از محله‌های شرق تهران قربانی جنایت شده است.

وی اظهار کرد:پس از حضور تیم جنایی در محل موردنظر و با تحقیقات میدانی پی بردند مقتول به‌خاطر اختلاف شخصی با ۲ نفر از اقوام درجه یک خود درگیر شده و در جریان این نزاع، با ضربات چاقو به قتل رسیده است.

این مقام انتظامی گفت: بدین ترتیب کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ابتدا ۲ مرد را دستگیر کردند و سپس ماموریت یافتند با اقدامات اطلاعاتی تحقیقات خود را در رابطه با این جنایت ادامه دهند؛ همچنین یکی از متهمان در بازجویی‌های اولیه به جرم قتل اعتراف کرد.

سردار ولی‌پور گودرزی بیان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند و جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha