۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 5637
کد خبر: 85503103
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت نیوزیلند محدودیت‌های اکتشاف نفت و گاز را لغو می‌کند

تهران- ایرنا- دولت نیوزیلند اعلام کرد که در راستای جذب سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز کشور قانونی را برای حذف محدودیت‌های بحث برانگیز بهره‌برداری از منابع، ارائه خواهد کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از تارنمای روزنامه استریتس تایم، وزیر منابع نیوزیلند شین جونز امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که این لایحه به ممنوعیت بهره برداری خارج از ساحل تاراناکی، منطقه ای غنی از انرژی در جزیره شمالی نیوزلند که از سال ۲۰۱۸ اعمال شده بود، پایان می دهد.

وی همچنین افزود این لایحه تا پایان سال ۲۰۲۴ به پارلمان ارائه خواهد شد.

جونز گفت: در کنار حذف این ممنوعیت، ما تغییراتی را در نحوه مناقصه و تخصیص برنامه‌های اکتشاف نفت پیشنهاد می‌کنیم، رژیم انحلال نفت را با بهترین روش بین المللی هماهنگ می‌کنیم و کارایی نظارتی را بهبود می‌ بخشیم.»

وی افزود: وضعیت کنونی ما مانعی برای جذب سرمایه‌گذاری در اکتشاف و تولید محسوب می‌شود و فعالیت در این زمینه را سخت و طاقت‌فرسا می‌کند.

دولت راست میانه نیوزیلند در نوامبر ۲۰۲۳ تعدادی طرح سیاست از جمله پیشنهاد لغو ممنوعیت اکتشاف توسط دولت قبلی به رهبری چپ میانه را ارائه داد.

حزب سبز نیوزیلند در سال ۲۰۲۳ طوماری را برای حفظ این ممنوعیت، که گروه کمپین صلح سبز از آن حمایت می کند، راه اندازی کرد.

داده‌های دولتی نشان می‌دهد که نیوزیلند در سال ۲۰۲۲ حدود ۹۰۰ میلیون دلار نیوزلند (۵۵۰ میلیون دلار آمریکا) نفت صادر کرده است، در حالی که درآمد حاصل از نفت در مجموع ۲۱۴ میلیون دلار نیوزیلند (۱۳۰میلیون دلار آمریکا) در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha