منصوری: شهید رئیسی هیچ ملاحظه ای در مبارزه با فساد نداشت

تهران - ایرنا - معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اقدامات مختلفی که در دولت سیزدهم برای ایجاد شفافیت رخ داد گفت: مبارزه با فساد شاکله گفتمان آیت الله رئیسی بود و ایشان هیچ ملاحظه‌ای در برخورد با فساد نداشتند.

به گزارش خبرنگار دولت ایرنا، «محسن منصوری» معاون اجرایی رئیس جمهور در نشست گرامیداشت سالگرد تأسیس مرکز مقابله با فساد نهاد ریاست‌جمهوری (۲۷۷۷) اظهار کرد: شهید بهشتی جمله ای دارد می گوید شهدا را از دست ندادیم بلکه به دست آوردیم ما هم معتقدیم آیت الله رییسی دستشان بازتر است و امور را راهبری می‌کنند.

وی افزود: شهادت ایشان ثلمه بزرگی بود اما به خاطر حضور مقام معظم رهبری کشور از این خسارت با اقتدار عبور کرد. زبده ترین ‌مومن ترین حزب الهی ترین و شاخص ترین نیروهای امنیتی در این مرکز جمع شده اند یعنی کم معونه و پر بازده هستند که مصداق کار جهادی و موثر است.

منصوری ادامه داد: حضور آیت الله رییسی همواره منشأ تحول بود، ایشان فقط ۳ سال آستان قدس بودند اما آستان قبل و بعد را بررسی کنید، واقعا تحول ایجاد کرد، ۳ سال در قوه قضاییه بود نگاه مردم به این قوه در این ۳ سال تغییر کرد، ۳ سال در دولت بود که پاسخ خدمات ایشان همین تشییع باشکوه پیکرشان بود.

معاون رییس جمهور ادامه داد: این خصلت آدم هایی است که خیر کثیر دارند در همین موضوع مبارزه با فساد اتفاقات بزرگی افتاد و فهرست آن بسیار طولانی است. هیچ کس حاشیه امن نداشت هر گزارشی از تخلف افراد می‌رسید بلافاصله دستور بررسی می داد؛ در همه امور همینطور بود اگر ساختارهایی از قبل بود تحول ایجاد کرد. برخی بخش ها هم ایجادی بود مانند همین مرکز مبارزه با فساد؛ آیت الله رئیسی کوثر (خیر کثیر) بودند و مصداق آن آیه قرآن است که «ربِّ اجعلنی مبارکا أین ما کنت»، حاج آقا هر جا قرار می‌گرفت خیر و برکت ساری و جاری می‌شد.

وی آیت الله رئیسی را از جنس مبارزه با مفاسد عنوان و اظهار کرد: مردم به شدت در زمینه مبارزه با فساد به شهید رئیسی دل بسته بودند اینها شاکله گفتمانی آیت الله رییسی شد. این بارِ ما را سنگین تر می‌کند این جمع، مومن به گفتمان آیت الله رییسی است جمعی نزدیک تر از این جمع به آیت الله رئیسی از نظر گفتمانی نمی شناسیم، وصیت نامه شهید رئیسی برای ما مشخص است و باید پروژه هایی که آغاز کرده ایم به پیش ببریم نهاد ریاست‌جمهوری هم از مرکز مبارزه با فساد حمایت همه‌جانبه می‌کند.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: باید به محرومان برسیم کسی که دستش از همه جا کوتاه است به این مرکز زنگ می زند تا مشکلش رسیدگی شود، اگر گرهی از اینها باز شود، یک نسلی ما را دعا خواهد کرد.

منصوری با اشاره به اقدامات مختلف دولت سیزدهم، راه‌اندازی سامانه ملی مجوزها را یادآوری کرد و گفت: تا قبل از این سامانه ، فسادهای زیادی در زمینه صدور مجوزها رخ میداد، ولی با درگاه ملی مجوزها جمع شد یا در بحث فراریان مالیاتی بدون اینکه فشاری به مودیان قبلی بیاید، چند میلیون مودی جدید شناسایی شد یا تا قبل از بحث ایجاد حساب واحد خزانه طوری شده بود که ۱۰۰ همت ته حساب دستگاه ها مانده بود و به جای اینکه پول ها را هزینه کنند در بانک ها می گذاشتند و سود می گرفتند؛ چه قدر شرکت و بانک داشتیم که کسی نمی دانست سوده ده اند یا زیان ده؛ اما الان ۲ هزار شرکت ترازنامه مالی آنها منتشر شده است؛ با پایه‌ریزی ای که در نظام شده معتقدیم مسیر رسیدن به قله، مسیری است که آیت الله رییسی طی کرد، معتقدم هر فردی رییس حمهور شود چون ریل گذاری توسط حضرت آقا شده، همان مسیر را طی می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha